Wydawnictwo Generalczyk z pozytywnie zakończonym audytem PBC (dawniej ZKDP) za rok 2021

Wydawnictwo Generalczyk z pozytywnie zakończonym audytem PBC (dawniej ZKDP) za rok 2021

06 czerwca 2022

Deklarowany nakład jak i dystrybucja zarówno „Poradnika Handlowca” oraz „Poradnika Restauratora” w 2021 r. została potwierdzona w drodze kontroli przez wytypowanego z ramienia PBC Audytora, który nie stwierdził rozbieżności między deklaracjami wydawcy, a stanem faktycznym.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że „Wiadomości Handlowe” oraz „Wiadomości Kosmetyczne”, które posługiwały się w roku 2021 znakiem „nakład kontrolowany” przedmiotowemu audytowi nie zostaną poddane, gdyż na początku 2022 r. Wydawnictwo Gospodarcze (wydawca ww. tytułów) rozwiązało umowę z PBC (dawniej ZKDP) i zgodnie z informacjami związku – na mocy art. 6.8 Regulaminu kontroli rozpowszechniania prasy, dane tych tytułów za rok 2021 zostały usunięte z programu Teleskop.

Dla przypomnienia od 2022 r. „Wiadomości Handlowe” ukazują się jako dwumiesięcznik w nakładzie do 10.000 egzemplarzy (wcześniej 70.000) (LINK).

Wykorzystywanie znaku „nakład kontrolowany” bez poddania się późniejszej kontroli miało już miejsce w przeszłości w nieistniejącym tytule „Magazyn Życie Handlowe” (2019 r.), dlatego sprawa posługiwania się znakiem PBC/ZKDP bez pokrycia w późniejszym audycie, będzie jednym z zagadnień, które będziemy poruszać na kolejnych zjazdach PBC (d. ZKDP). Wydawnictwo „Generalczyk” wniosło do PBC w 2021 r. propozycję kontroli wysokości nakładu czasopism jeszcze na etapie druku i ekspedycji, ale głosami m.in. niektórych naszych konkurentów (wydawców tytułów handlowych i gastronomicznych) z Rady Badania ds. Audytu została ona przez PBC odrzucona po reasumpcji głosowania !!! (LINK). Nasze Wydawnictwo nieustająco podtrzymuje ten wniosek gdyż uważamy, że rzetelny wydawca nie powinien mieć żadnych problemów z poddaniem się kontroli wysokości nakładu podczas druku swoich magazynów.

Planując reklamy w prasie branżowej, szczególnie w trudnych czasach szalejącej inflacji i stale rosnących kosztów (cen papieru i dystrybucji!), warto zapoznać się z aktualnymi badaniami prasy handlowej (TRM KANTARNielsenIQ), które weryfikują dotarcie i czytelnictwo tytułów dostępnych na rynku.