Wspólna akcja Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum

Aktualności

Wspólna akcja Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum

03 września 2014

  • #Carlsberg
  • #Carlsberg Polska
  • #Delikatesy Centrum

W 150 wybranych sklepach sieci w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckiem trwa wspólna, dedykowana butelce zwrotnej akcja ekologiczna firm Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum „Dbaj o przyrodę, a król gór Cię wynagrodzi”.

Celem inicjatywy z udziałem marki Harnaś, dostępnej w butelce zwrotnej, jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w zakresie właściwego postępowania z opakowaniami szklanymi wielokrotnego użytku i zachęcanie ich do odnoszenia butelek do sklepu. Tegoroczna, V edycja akcji „Dbaj o przyrodę a król gór cię wynagrodzi” potrwa do 7 września 2014 r. lub wyczerpania nagród. Ta cykliczna akcja zwraca uwagę na fakt, że poprzez oddanie butelki zwiększamy możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanego opakowania, zamiast produkcji nowego, do wytworzenia którego zużywa się energię i surowce. W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogłyby zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem  obecnie jedna szklana butelka trafia do obiegu – między sklepem a jej ponownym napełnieniem – średnio 8-12 razy. W ramach akcji z ekologicznym przesłaniem konsumenci za 20 zwróconych butelek otrzymują specjalne nosidełko wielokrotnego użytku na 6 butelek zwrotnych – idealne do przenoszenia tych opakowań do sklepu. Z kolei w zamian za zakup 10 piw Harnaś, które jest dostępne na rynku w butelce zwrotnej, otrzymują wielofunkcyjny otwieracz. Spośród sklepów Delikatesy Centrum, objętych akcją, zostanie wybranych 10 zwycięskich sklepów, które otrzymały największą liczbę punktów za zaangażowanie w ekologiczną promocję. Nagrody finansowe zostaną ufundowane przez organizatorów, do wykorzystania – podobnie jak w latach ubiegłych – na rzecz lokalnych społeczności. Akcja promocyjna Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum organizowana jest od 2010 roku. Pierwsza edycja odbyła się w 50 sklepach sieci Delikatesy Centrum w województwie małopolskim. W tym roku w akcję konsumencką zaangażowanych jest już 150 wybranych sklepów sieci Delikatesy Centrum w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckim (Warszawa i okolice).