dmTECH to spółka IT należąca w 100% do dm-drogerie markt, jednej z największych europejskich sieci drogerii. Polska jest pierwszym międzynarodowym oddziałem spółki, którego celem będzie wsparcie technologicznej obsługi klientów i pracowników drogerii dm oraz wdrażanie nowych projektów IT we wszystkich krajach, w których obecna jest marka. Ulokowana we Wrocławiu dmTECH w pierwszym roku funkcjonowania zatrudni nawet do 100 pracowników w Polsce, zaś w kolejnych dwóch latach liczba ta wzrośnie do około 300.
Kreowanie i wdrażanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz odpowiadanie na wyzwania, jakie stawia przed nami handel przyszłości, to istota działań dmTECH. Niezależnie od lokalnych zespołów w drogeriach dm wszystkie procesy IT dla 14. krajów Europy obsługiwane są właśnie przez dmTECH. Uruchomienie spółki w Polsce to pierwszy krok w kierunku internacjonalizacji oraz szansa na jeszcze większy rozwój kompetencji technologicznych dla całego dm.
Polska to interesujący rynek pod względem możliwości pozyskania doświadczonych i wykwalifikowanych ekspertów pracujących w branży IT, dlatego decyzja o otworzeniu pierwszego międzynarodowego oddziału dmTECH właśnie tutaj była dla nas oczywista. Polscy pracownicy IT są wysoko oceniani, potwierdza to także dotychczasowa praca naszych kolegów z tego kraju w ramach dmTECH – mówi Stephan Seitz, szef departamentu Consumer Technology w dmTECH i Site Manager dmTECH w Polsce. – Również Wrocław, miasto, w którym wchodząc do Polski drogeria otworzyła swój pierwszy sklep oraz gdzie mieści się jej siedziba, okazał się dla nas niezwykle atrakcyjną lokalizacją. To miasto przyciąga uzdolnionych ludzi i łączy na co dzień świat biznesu, technologii, nauki i kultury stwarzając idealne warunki do rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć. Wrocław to także jeden z najprężniejszych ośrodków edukacji i rozwoju technologicznych w tej części Europy, z silnym potencjałem akademickim.
W codziennej pracy dmTECH pracuje m.in. nad systemami retail, sklepem online, aplikacją mobilną „Mój dm”, systemami POS, systemem płatności dmPAY oraz wszelkimi procesami dm w 14 krajach, które mogą być wsparte przez technologię. dmTECH jest swoistym technologicznym katalizatorem w dm, umożliwiającym wdrażanie nowych pomysłów IT, takich jak choćby ostatnio oddany do użytku własny chatbot AI o nazwie dmGPT.
W tym roku świętujemy 35-lecie dmTECH i 50-lecie grupy dm. Od początku istnienia dmTECH nieustannie tworzymy cyfrowe doświadczenia dla klientów i pracowników, oparte na innowacyjnych pomysłach i inteligentnych rozwiązaniach. W dmTECH jesteśmy przekonani, że kreatywność i ciekawość prowadzą nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań: dla naszego sklepu internetowego, aplikacji dla klientów i pracowników, a także dla działów IT w sklepach dm, centrach dystrybucyjnych i centrali. W tym celu wykorzystujemy m.in. systemy uczące się, eksplorację danych i robotykę. Oczywiście dotyczy to również naszego nowego centrum dystrybucyjnego dm w Wustermark, gdzie wyznaczamy nowe standardy w logistyce dzięki przyszłościowym i inteligentnym rozwiązaniom. To jeden z wielu świetnych przykładów na to, jak kultura dialogu, w której jest miejsce na popełnianie błędów, przynosi konkretne rezultaty biznesowe – mówi Stephan Seitz.