Wartość sieci Dino to już ponad 30 mld zł

Detal/Hurt

Wartość sieci Dino to już ponad 30 mld zł

05 sierpnia 2021

Dzięki systematycznemu rozwojowi sieci inwestorzy z optymizmem wyceniają spółkę Dino. Jej wartość właśnie przekroczyła poziom 30 mld zł, podczas gdy w czasie debiutu spółki na giełdzie w kwietniu 2017 znajdowała się na poziomie 3,7 mld zł.

W kwietniu 2017 roku, Dino zadebiutowało na GPW z wyceną na poziomie 3,7 mld zł. Latem 2021 r. wycena Dino przekracza już 30 mld zł. Spółka, o której jeszcze do niedawna mieszkańcy wielu polskich miast mogli nie słyszeć, obecnie jest ósmą największą spółką na polskiej giełdzie. Wyprzedza m.in. LPP, czyli właściciela sieci Reserved, Bank Santander Polska, Bank Pekao, CD Projekt, PGE czy Lotos.

Za sukcesem Dino stoi stały i szybki wzrost organiczny. Spółka przed dekadą koncentrowała swój rozwój na wielkopolsko-dolnośląskim pograniczu, stawiając jednak kolejne sklepy, ruszyła na wschód oraz północ i obecnie, poza najbardziej skrajnymi wschodnimi województwami, posiada gęstą sieć sklepów w całej Polsce. Sieć Dino w sumie liczy już 1622 placówki (dane na koniec czerwca 2021), z czego 150 nowych zostało otwartych w pierwszym półroczu 2021 roku.

W 2014 roku spółka ledwie przekraczała 2 mld zł obrotu, w 2020 roku przekroczyła zaś poziom 10 mld zł. Zysk w omawianym okresie wzrósł z 66 mln zł do 644 mln zł. Dino jest jedną z niewielu spółek na GPW, które rok w rok raportowały wzrost przychodów i zysków, a także ich kurs regularnie kończył kolejne lata na plusie.

Źródło: Bankier.pl