Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu Herbapol Lublin S.A.

Wywiady

Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu Herbapol Lublin S.A.

22 kwietnia 2014

Jacek Ratajczak: Hasło „Masz to w Naturze” podkreśla dobitnie rodowód produktów oferowanych przez Herbapol Lublin S.A. W jaki sposób staracie się utrwalić wśród klientów wizerunek firmy promującej zdrowy tryb życia?

Tadeusz Czarniecki: Hasło „Masz to w Naturze” z jednej strony podkreśla rodowód produktów o charakterze naturalnym, ale także odzwierciedla pozycjonowanie marki Herbapol, która już nie tylko kojarzy się z naturalnymi i zdrowymi produktami, ale również odwołuje się do uniwersalnych wartości, ponadczasowo ważnych dla ludzi, które po prostu mamy w naturze. Stoimy na ich straży już od 65 lat istnienia firmy i to jest w naszej marce niezmienne – powzięliśmy zobowiązanie i coraz aktywniej w naszej komunikacji będziemy o nim mówić, a dowodem będą konkretne działania, jak choćby większe zaangażowanie się w CSR.

W ofercie Herbapolu są herbaty owocowe, ziołowe i funkcjonalne. Które z tych grup asortymentowych wykazują obecnie największą dynamikę wzrostu i warto je polecić właścicielom sklepów jako produkty o szybkiej rotacji?

Zarówno herbaty owocowe, jak i ziołowe są kategorią, która rośnie z roku na rok, dlatego warto uwzględnić obie te kategorie na swojej półce sklepowej. W przypadku herbat ziołowych zdecydowanie nie powinno zabraknąć najpopularniejszych wariantów Mięty, Melisy czy Rumianku. Herbapol Lublin jako bezsprzeczny lider w kategorii Herbat Ziołowych w Polsce powinien znaleźć się w każdym sklepie oferującym tę kategorię herbat. Zwłaszcza w sklepach o małych formatach, gdzie nie ma możliwości ekspozycji zbyt wielu produktów, warto postawić w swojej ofercie na Zielnik Polski. Kolejną rosnącą kategorią na rynku polskim są herbaty owocowe. Dlatego w tym roku Herbapol stawia właśnie na tę kategorię. Już od jesieni dostępny jest „Herbaciany Ogród” w nowej odsłonie z dużymi kawałkami owoców. W okresie wiosennym na półce nie powinno również zabraknąć herbat funkcjonalnych, które w tym czasie cieszą się zwiększoną popularnością wśród konsumentów. W tym okresie polecamy szczególnie produkty wspomagające odchudzanie, np. Herbapol Slim Figura Spalanie oraz Big Active Zioła Mnicha na Odchudzanie.

Czy polscy konsumenci są tradycjonalistami i w kategorii herbat owocowych czy ziołowych możecie bazować głównie na znanych od lat produktach, czy też próbujecie przekonać Polaków do innowacji w tych grupach asortymentowych?

Niezmienną popularnością cieszą się znane i lubiane produkty takie, jak herbaty owocowe o smaku malinowym – to są pewniaki. Jednak polski konsument bardzo chętnie sięga również po nowości produktowe, lubi szukać i eksperymentować, stąd półka herbat smakowych zazwyczaj jest bardzo szeroka, np. w ofercie Herbapolu w linii Zielnik Polski coraz popularniejsze są zioła z dodatkiem owoców, np. Zielnik Polski Mięta z Cytryną czy Zielnik  Polski Mięta z Pomarańczą. Jest do doskonałe połączenie zdrowotnych właściwości ziół z orzeźwiającym smakiem owocu.

Wraz z wiosenno-letnią aurą wzrośnie zapotrzebowanie na produkty związane z urodą i dietą. To oferta skierowana przede wszystkim do pań. W ramach oferty herbat owocowych pojawiła się linia „Słodka Filiżanka”. Dlaczego zdecydowaliście się na takie rozwiązanie?

Nowa linia w ofercie Herbapolu „Słodka Filiżanka” to przepyszna herbata owocowa, która pozwala cieszyć się ulubionymi smakami deserów bez ograniczeń i obaw o dodatkowe kalorie, zawsze kiedy ma się na nie ochotę. W okresie wiosenno- -letnim, kiedy konsumentki częściej stosują dietę oraz zwracają uwagę na to, co jedzą, taki produkt to doskonała propozycja, która może zastąpić ulubiony deser, a ze względu na to, że zawiera minimalną ilość kalorii można się nią cieszyć bez wyrzutów sumienia.

Syropy to z kolei kategoria, którą można wykorzystać na wiele sposobów. Które smaki cieszą się największym popytem konsumentów? Czy wprowadzenie tzw. rodzinnych opakowań wynika ze zwiększonego zainteresowania tą grupą produktów?

Konsumenci używają syropów spożywczych na wiele sposobów. Najpopularniejsze zastosowanie to napoje na bazie wody, syropy świetnie smakują zarówno z wodą niegazowaną i gazowaną, zależnie od upodobań. W okresie jesienno-zimowym konsumenci chętnie dodają syropy owocowe do herbaty, ze względu na rozgrzanie i dodatek owoców i witamin. Syropy są także stosowane do deserów, piwa, kawy, itp. Najchętniej wybierane przez konsumentów smaki to bezapelacyjnie malina oraz malina z dodatkami. Herbapol Lublin może się pochwalić bardzo szeroką ofertą do wyboru dla konsumentów. Ulubione smaki konsumentów oferujemy także w opakowaniach familijnych 680 ml, których sprzedaż rośnie dynamicznie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Jest to doskonała propozycja dla rodzin, matek dbających o to, by w domu pojawiały się sprawdzone i najlepsze produkty, do których mamy zaufanie. W opozycji do rozwoju sprzedaży dużych opakowań, rozwija się również segment syropów specjalistycznych, w mniejszych pojemnościach. Produkty te w zwiększonym stopniu eksponują działanie zdrowotne, oferując wyspecjalizowane funkcje, adresowane do konkretnych kwestii związanych z kondycją i samopoczuciem człowieka.

Dziękuję za rozmowę.