Sprzedaż w sklepach małoformatowych w lutym 2019 r.

Aktualności

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w lutym 2019 r.

Jak wynika z danych CMR, w lutym 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. w porównaniu do lutego 2018 r. wzrosła o 10%, a liczba transakcji była o prawie 5% wyższa niż przed rokiem. W porównaniu ze styczniem 2019 r. obroty obniżyły się o 2,8%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 1%. W tym roku z uwagi na dość wysokie jak na luty temperatury sprzedaż niektórych kategorii szczególnie wrażliwych na pogodę była wyższa niż w styczniu br. Wzrost liczby transakcji w porównaniu z ubiegłym miesiącem odnotowały np. piwo, napoje czy wody (liczba paragonów z tą kategorią była o 5% wyższa niż w styczniu). Wzrost o ponad 10% w ujęciu rocznym to efekt zarówno wyższej liczby transakcji, jak i większego koszyka – w lutym 2019 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych średnio 14,84 zł dziennie, o 4,5% więcej niż rok wcześniej.