Sprzedaż produktów BIO i bez laktozy w sklepach małoformatowych

Detal/Hurt

Sprzedaż produktów BIO i bez laktozy w sklepach małoformatowych

12 lutego 2021

Produkty z certyfikatem BIO mają znikomy udział w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych do 300 m2 – w okresie październik-grudzień 2020 r. było to mniej niż 0,1%. W przypadku supermarketów 301-1000 m2 udział wyniósł prawie 0,2%.

Sprzedaż produktów z certyfikatem BIO wzrosła i w 2020 roku wartość ich sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 24% wyższa w porównaniu do 2019 roku, natomiast w supermarketach wzrosła około 18%.

Produkty z certyfikatem BIO są obecnie dostępne średnio w niemal połowie sklepów małoformatowych do 300 m2 oraz w każdym supermarkecie. W okresie październik – grudzień 2020 r. klienci sklepów małego formatu mogli wybierać średnio spośród 9 tego typu produktów, a klienci supermarketów z 58 wariantów.

Najpowszechniej dostępną kategorią produktów z certyfikatem BIO w sklepach małoformatowych były soki, nektary, napoje niegazowane – można je kupić w prawie 40% sklepów sprzedających produkty BIO, natomiast w supermarketach były to produkty sojowe, ryżowe, inne (m.in. roślinne zamienniki mleka, tofu, hummusy czy pasztety sojowe), które dostępne są w ponad 80% supermarketów sprzedających produkty BIO.

Z kolei w 2020 roku w sklepach małoformatowych do 300 m2 produkty bez laktozy odpowiadały średnio za 2,8% wartości sprzedaży wszystkich produktów mlecznych. W 2020 r. klienci sklepów małoformatowych wydali na nie około 23% więcej niż w 2019 roku. Produkty bez laktozy są obecnie dostępne w ponad 60% sklepów małoformatowych do 300 m2 sprzedającym produkty mleczne, a ich oferta obejmuje średnio 5 SKU.

W 2020 roku w supermarketach 301-1000 m2 produkty bez laktozy odpowiadały za 3,1% wartości sprzedaży wszystkich produktów mlecznych. W 2020 roku klienci supermarketów wydali na nie 27,7% więcej niż rok wcześniej. Produkty bez laktozy są obecnie dostępne w prawie każdym supermarkecie 301-1000 m2 sprzedającym produkty mleczne, a ich oferta obejmuje 14 wariantów.

W grudniu 2020 roku w sklepach małoformatowych za połowę, a w supermarketach za 44% wartości sprzedaży produktów bez laktozy odpowiadało mleko.