Sprzedaż alkoholu w czasach koronawirusa

Aktualności

Sprzedaż alkoholu w czasach koronawirusa

Polacy piją mniej alkoholu, ale wydają na niego więcej pieniędzy – takie wnioski płyną z analizy dokonanej przez firmę Nielsen, która zbadała wydatki Polaków na trunki w marcu i kwietniu 2020 r.

Rok do roku sprzedaż wolumenowo w przypadku napojów spirytusowych spadła o 2%, a piwa o 3%. Natomiast w kategorii wódki odnotowano spadek o 4% – kupowano mniej zarówno czystej, jak i smakowych. Największą stratę na przestrzeni roku zaliczyły małpki, czyli wódki w butelkach o pojemności 100 i 200 ml – aż 8%.

Sytuacja okazuje się bardziej optymistyczna, jeśli zwróci się uwagę na sprzedaż wartościową. W tym przypadku napoje spirytusowe zanotowały wzrost o 2%, wina o 3%, a piwa o 6%. Trend premiumizacji uwidocznił się najbardziej w segmencie win. Choć sprzedaż wszystkich win musujących spadła o 5%, włoskie prosecco i francuski szampan, odnotowały wyższą sprzedaż – odpowiednio o 9% i 19%.

Koronawirus nie miał wpływu na wyniki sprzedaży piw bezalkoholowych. W badanym okresie zanotowały one wzrost o 30% rok do roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Foto: bigstockphoto.com