– Targi WorldFood Warsaw to ogromne perspektywy dla przedstawicieli sektora kawy i herbaty. Serdecznie zapraszamy do udziału w wystawie – to możliwość nawiązania kontaktów z partnerami krajowymi i zagranicznymi, a także promocja wyrobów i marek – zachęca Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw. Rynek kawy i herbaty w Polsce to obszar, gdzie znaleźć można perspektywę rozwoju oraz możliwości. Liderami w produkcji kawy na świecie są Brazylia, Wietnam, Indonezja, Kolumbia, Etiopia, Honduras czy Peru. Polska jest w tyle, ale na rodzimym rynku znajdują się prężnie działający producenci kawy. Obecnie rynek czarnego napoju w Polsce osiąga ponad 5,3 miliardów złotych. Najchętniej wybieranymi kawami są te z półki premium, natomiast najszybciej rozwijającym się segmentem są kawy porcjowane w kapsułkach. Z kolei rynek herbaty według ostatnich badań przeprowadzonych przez Euromonitor International wart jest ok. 2 mld zł. Na znaczeniu zyskują herbaty klas premium, a najczęściej wybieraną przez Polaków jest czarna herbata (60%). Targi WorldFood Warsaw odbędą w dniach 11 – 13 kwietnia w Warszawie.