Napoje bezalkoholowe to segment, w którym znajdziemy również szeroką ofertę produktów kierowanych do dzieci, szczególnie w kategoriach takich jak soki/nektary/napoje niegazowane, czy wody smakowe.
Jak wynika z danych CMR wody smakowe cieszą się znacznie większym zainteresowaniem niż wody czyste jako produkt oferowany dla najmłodszych konsumentów. Dane wskazują, iż wody czyste przeznaczone dla dzieci mają znikomy udział wartościowy w całej tej kategorii – maksymalnie 1% generowany przez wszystkie dostępne warianty.
Kategoria soków, nektarów i napojów niegazowanych oferuje najmłodszym konsumentów szereg różnych wariantów w wielu smakach i wielkościach. Tworzą one ok. 14% wartości sprzedaży ogółu tej kategorii w sklepach małoformatowych. Dostępne są w 93% sklepów do 300m2, średnio w ok. 14 różnych wariantach na sklep, sprzedawane są zarówno w opakowaniach mniejszych (200-400 ml) jak i dużych (850-900 ml). Kolejnym oferowanym przez producentów produktem dla dzieci są soczki i napoje w kartoniku/opakowaniu 200 ml ze słomką.
źródło: Tomasz Rydzewski, Centrum Monitorowania Rynku
oprac.: red.