„Roślinne jaja” – nowy trend konsumencki?

Aktualności

„Roślinne jaja” – nowy trend konsumencki?

16 kwietnia 2019

Firmy sektora jajecznego coraz bardziej interesują się  nienasyconym jeszcze rynkiem roślinnych alternatyw dla jaj. Globalni gracze przyglądają się trendom, podejmują wyzwania otwierając się na nowe rozwiązania  i inwestując w technologie przyszłości.

Największy brazylijski producent jaj konsumpcyjnych – Mantiqueira  zainwestował w wegański produkt będący roślinną alternatywą dla jaj konsumpcyjnych.  Firma zadebiutowała z nowym produktem pod nazwą N.Ovo podczas targów Super Rio Expofood. Brazylijski  substytutu dla jaj na bazie grochu będzie dostarczany  konsumentom  w formie sproszkowanej w klasycznych opakowaniach dla jaj. Dystrybuowany będzie we współpracy z handlem nowoczesnym i sklepami detalicznymi mniejszego formatu.

Przypominamy, że w 2018 roku w amerykański start-up firmy JUST , produkt „JUST Egg”, zainwestowała włoska grupa Eurovo – wiodący producentem i dystrybutor pasteryzowanych i suszonych jaj. Co ciekawe, niedawno partnerstwo z JUST nawiązał znany już z nietypowych działań – niemiecki gigant drobiarski Grupa PHW. Wcześniej, przedsiębiorstwo PHW zainwestowało także w rewolucyjną technologię produkcji „czystego mięsa” oraz rozpoczęło współpracę z firmą Beyond Meat produkującą „roślinne burgery”.

„Na tle gorących dyskusji, które toczą się aktualnie na temat  prawidłowego znakowania produktów roślinnych  – używania nazw odnoszących się do mięsa w alternatywach roślinnych – spekulujemy, że być może  w najbliższym czasie do dyskusji dołączy branża jajeczna. Mogą bowiem powstać  wątpliwości, że analogia opakowania i używanie wyrażeń „jajo” do roślinnych substytutów jest niewłaściwe z punktu widzenia zarówno konsumenta jak i producentów jaj „konwencjonalnych”.” – zaznacza Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Foto: Pixabay