Ratislav Cavojsky, Prezes I.D.C. Polonia S.A.

Wywiady

Ratislav Cavojsky, Prezes I.D.C. Polonia S.A.

06 października 2014

Poradnik Handlowca: W połowie sierpnia ruszyła kolejna kampania reklamowa najpopularniejszej marki z Waszego portfolio – wafelków Góralki. Czy inne produkty także mogą liczyć na podobne wsparcie marketingowe w najbliższych miesiącach?

Jak wszyscy wiemy, sezon jesienny to idealny moment dla działań wspierających sprzedaż słodyczy. Dlatego też w tym okresie zaplanowaliśmy kampanię telewizyjną i internetową naszego wiodącego produktu – wafelków Góralki. Kampania telewizyjna potrwa do połowy października. Dodatkowym wsparciem są intensywne działania w internecie. Profil wafelków Góralki na Facebooku gromadzi obecnie ponad 1 milion fanów. Dla tej licznej rzeszy naszych fanów będą prowadzone na nim konkursy, planujemy tez cykl zabawnych zagadek i porad. W zakresie trade marketingu zostały przygotowane zapakowane ekspozytory, które w poprzednim roku cieszyły się ogromnym powodzeniem, gdyż dzięki nim bez dodatkowej pracy można wstawić do punktu sprzedaży gotową ekspozycję. Poprzez działania trade marketingowe będziemy również wspierać nowy format opakowania cukierków Verbena, które już jest dostępna w postaci rolki. Obecnie w tym formacie są dostępne trzy  najpopularniejsze smaki cukierków – Verbena Szałwia, Verbena Melisa i Verbena Dzika Róża. Dodatkowym wsparciem tych nowego formatu cukierków będą działania w internecie.

Producenci coraz poważniej myślą o zbliżających się świętach Bożego Narodzenia. Czy planujecie wypuszczenie na rynek produktów dedykowanych na tę okazję?

Nasza firma oferuje szeroki wybór produktów bożonarodzeniowych pod marką Figaro. Święta to doskonała okazja do obdarowania słodyczami rodziny i przyjaciół. Pod tym względem oferta świąteczna Figaro nie ma sobie równych – wyróżnia się wśród innych niezwykłą różnorodnością. Czekoladowe figurki, czekoladki wypełnione pysznym likierem, pierniki czy bomboniery – wszystkie te wspaniałości oferowane są w niezwykle barwnych, świątecznych opakowaniach i mogą być nich jest wyjątkowa czekoladowa figurka Mikołaja z Reniferem 85 g. Zabawna i oryginalna  figurka na pewno spodoba się dzieciom. Kolejną, ciekawą nowością są czekoladowe szyszki na choinkę z dodatkiem drobinek o owocowych smakach.

Czy można spodziewać się wprowadzania kolejnych marek na polski rynek? Na rozwój jakich kategorii zostanie położony największy nacisk?

Wprowadzanie nowych marek w kategorii słodyczy na polski rynek to niełatwe zadanie. Polski rynek słodyczy należy do bardzo konkurencyjnych, a różnorodność słodyczy jest ogromna. Mimo to mamy plany wprowadzenia na polski rynek nowej marki słodyczy i to już w przyszłym roku, ale na razie nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów.

Jakie trendy panują obecnie na rynku słodyczy? Które kategorie produktów cieszą się największym zainteresowaniem ze strony konsumentów?

Polski konsument przykłada coraz większą wagę do zdrowego odżywania, przygląda się coraz uważniej składom produktów. Możemy zaobserwować rosnącą świadomość polskiego konsumenta w kwestii jakości kupowanych produktów. Nasza firma przykłada do niej bardzo dużą wagę. Do produkcji nie stosujemy utwardzonych tłuszczy roślinnych, o których wiadomo, że są szkodliwe dla zdrowia z dwóch zasadniczych powodów: po pierwsze podwyższają poziom “złego” cholesterolu LDL i trójglicerydów we krwi oraz wpływają niekorzystnie na poziom “dobrego” cholesterolu HDL.

Jak ważnym partnerem są dla Was niezależni handlowcy? Jak istotne dla sprzedaży Waszych produktów są małe sklepy?

Podstawowym kanałem dystrybucji naszej firmy na którym koncentrujemy działania to właśnie kanał tradycyjny. Nasi przedstawiciele handlowi bardzo ściśle współpracują zarówno ze sklepami, jak i hurtowniami. Dzięki takiej ścisłej wieloletniej kooperacji można przeprowadzać wiele ciekawych, różnorodnych działań. Ten kanał dystrybucji jest bowiem dużo bardziej elastyczny niż kanał sieciowy. Zdecydowania większość naszych działań z zakresu trade marketingu jest skierowana właśnie do sklepów niezależnych i są to bardzo skuteczne działania.

Jakie są wasze cele na ostatnie miesiące tego roku oraz rok 2015?

W tym roku będziemy się koncentrować na budowaniu dystrybucji nowych produktów, które właśnie wprowadzamy do sprzedaży. Będzie to nowa marka na rynku słodyczy, z którą wiążemy spore nadzieje. W przyszłym roku planujemy bardzo silną kampanię wprowadzającą, będzie ona obejmowała telewizję, internet i szeroko zakrojone działania marketingowe. Ale to nie wszystko, bowiem równolegle pracujemy również nad kolejną, nową grupą produktów, którą chcemy wprowadzić na rynek pod jednym z naszych dobrze już znanych brandów. Również i w tym przypadku chcemy się skoncentrować na budowaniu dystrybucji w tym roku, a w przyszłym roku będziemy bardzo mocno działać reklamowo.

Dziękujemy za rozmowę.