Raport GfK

Aktualności

Raport GfK

23 sierpnia 2017

Według danych z raportu GfK za 2016 rok najmniej sklepów sieciowych działa w miejscowościach o populacji od 5 do 10 tys. mieszkańców. Tylko 7% wszystkich sklepów w tych miastach jest zrzeszonych w sieciach. W pozostałych kategoriach miast i na wsiach odsetek „usieciowienia” wśród sklepów wynosi około 25%. Jedynie w miastach z liczbą mieszkańców pomiędzy 50 a 200 tys. 19% działających sklepów to placówki będące częścią jakiejś sieci. Z perspektywy kapitału, który dominuje w danej sieci, wyraźnie widać, iż w dużych miastach przeważają sieci z kapitałem zagranicznym. W miastach powyżej 200 tys. mieszkańców 35% sklepów ma kapitał zagraniczny, w miastach z 50-200 tys. mieszkańców – 25%, a w miastach 10-50 tys. – 27%. W mniejszych miejscowościach, do 10 tys. mieszkańców i na wsiach ekspansja sklepów sieciowych jest znacząca głównie za sprawą sieci sklepów z polskim kapitałem.