Pszczółka otwiera nową fabrykę cukierków

Aktualności

Pszczółka otwiera nową fabrykę cukierków

16 listopada 2017

  • #Fabryka Cukierków Pszczółka
  • #Pszczółka

Fabryka Cukierków Pszczółka – wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Krajowej Spółki Cukrowej SA – oficjalnie otworzyła nowy zakład produkcyjny. To jedna z najnowocześniejszych fabryk w Europie, której budowa kosztowała 153 mln zł.

Dzięki niej Pszczółka może rozszerzyć swoją ofertę o nowe produkty. Klienci, oprócz znanych i lubianych od lat karmelków, mogą spróbować także pralinek, cukierków czekoladowych oraz galaretek. Pierwsze produkty pojawiły się już na sklepowych półkach. Producent zapowiada, że sukcesywnie będzie wprowadzał kolejne nowości.

Nowa fabryka znajduje się w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec Podstrefa Lublin. Jej powierzchnia to ponad 20 tys. mkw., czyli siedmiokrotnie więcej, niż dotychczasowy zakład. Oprócz nowoczesnych linii, które umożliwiają produkcję wyrobów czekoladowych i galaretek, znalazły się tu również maszyny do produkcji karmelków, które działały w dotychczasowej siedzibie zakładu Pszczółki.

Zakład wyposażony jest w zautomatyzowane maszyny i urządzenia, które charakteryzują m.in. energooszczędnością i dużą wydajnością. Wśród nowoczesnych rozwiązań, znalazł się tu m.in. zimny stempel, czyli urządzenie do wytłaczania formy czekoladki, która następnie jest nadziewana. Dzięki niemu na całej objętości czekoladowa “skorupka” ma taką samą grubość.

W związku z budową fabryki oraz rozszerzeniem produkcji o nowe kategorie słodyczy, zatrudnienie w firmie wzrosło o ok. 70 proc. – obecnie pracuje tu 195 osób.

– Jestem przekonany, że będziemy w stanie wypracować mocną pozycję na rynku wyrobów czekoladowych. Fabryka otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości, które zamierzamy w pełni wykorzystać. Chcemy stać się ogólnopolską marką, rozpoznawalną przez konsumentów w całym kraju – stwierdził Aleksander Batorski, Prezes Zarządu Fabryki Cukierków Pszczółka sp. z o.o.

Dzięki uruchomieniu nowoczesnego zakładu produkcyjnego i rozszerzeniu portfolio o nowe produkty, Pszczółka będzie mogła skuteczniej konkurować z innymi firmami z branży czekoladowej. Możliwe będzie rozszerzenie eksportu m.in. o tereny Europy Zachodniej. Prowadzone są także rozmowy z kontrahentami m.in. z Chin, Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych, Hongkongu, Kanady. Obecnie produkty z lubelskiej fabryki trafiają do sklepów m.in. w Dubaju, Azerbejdżanie, Jordanii, Estonii i Szwecji.