PSH Lewiatan z 45 nowymi sklepami w pierwszym kwartale 2022

Detal/Hurt

PSH Lewiatan z 45 nowymi sklepami w pierwszym kwartale 2022

15 kwietnia 2022

W Rybniku w województwie śląskim, otwarta została kolejna placówka nowego konceptu detalicznego „Lewiatan w chwilę”. To format sklepu spożywczego o powierzchni sprzedaży do 150 mkw., łączący zalety sklepu tradycyjnego z modelem convenience. Kilka dni wcześniej, w Warszawie otwarto nową placówkę sieci w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sklep przy ulicy Szeligowskiej swoją wielkością i ofertą dopasowany jest do potrzeb okolicznych mieszkańców. W pierwszym kwartale br. Polska Sieć Handlowa Lewiatan otworzyła 45 nowych punktów handlowych.

Sklep w Warszawie został przystosowany do najnowszych standardów sieci Lewiatan. Zajmuje powierzchnię 151 mkw.  Klienci znajdą w nim ponad 11 tysięcy produktów, w tym szeroką ofertę artykułów marki własnej Lewiatan. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, sklep ma w swojej ofercie świeże mięsa i wędliny oraz warzywa i owoce od lokalnych dostawców, co jest zgodne nie tylko z inicjatywą sieci „Wybieram lokalne”, ale i z trendami konsumenckimi. 

Z badań firmy badawczej SW Research wynika, że konsumenci coraz świadomiej podchodzą do codziennych zakupów i chętniej zwracają się w kierunku lokalności. Pandemia dodatkowo utrwaliła ten trend. 77% ankietowanych potwierdziło, że oczekują obecności lokalnych produktów w swoich sklepach. 

– Cieszę się, że pomimo trudnego okresu w jakim się obecnie wszyscy znaleźliśmy, udało nam się osiągnąć cel i z sukcesem otworzyliśmy nasz sklep w Warszawie. Otwarcie nowych obiektów to także nowe miejsca pracy i dodatkowe wpływy do budżetów miast i wsi, w których działają nasze sklepy – mówi Jacek Filipecki, członek zarządu spółki Lewiatan Mazowsze.

31 marca w Rybniku otwarta została również kolejna placówka nowego konceptu detalicznego „Lewiatan w chwilę”.  „Lewiatan w chwilę” to nowy rodzaj sklepów oferujących praktyczne i wygodne zakupy w ramach testowanego przez PSH Lewiatan konceptu sklepu mniejszego formatu. Pozwala on na szybkie, ale zarazem kompleksowe zakupy. Pracując nad tym projektem, sieć postawiła na bliskość i dopasowanie oferowanego asortymentu oraz świadczonych usług do potrzeb i preferencji różnych grup lokalnych klientów. Typową ofertę handlową uzupełniają zróżnicowane w zależności od potrzeb danej lokalizacji kategorie produktów gotowych, dań łatwych do przygotowania w kilka minut oraz produkty pochodzące od lokalnych dostawców.  

Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest trzecią co do wielkości siecią handlową w Polsce i największą polską siecią franczyzową. Łączne obroty Lewiatana w 2021 r. przekroczyły 13,4 mld zł, co plasuje Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

źródło: Lewiatan