Rynek nieruchomości handlowych rośnie w stałym tempie. Powstają nowe miejsca pracy oraz strefy zakupowe. Jest to szczególnie istotne w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony. W takich miejscach doskonale sprawdzają się nieruchomości typu convenience.
Na koniec 2017 roku całkowite zasoby powierzchni handlowej w Polsce wyniosły ponad 11,5 mln mkw. Większość stanowią wielkopowierzchniowe galerie handlowe w dużych miastach, znaczący jest jednak wciąż rosnący udział mniejszych parków handlowych, które stanowią już 10% całkowitej powierzchni. Nieruchomości komercyjne typu convenience uzupełniają mapę handlową kraju. Od tradycyjnych galerii handlowych, parki handlowe odróżnia brak wspólnych korytarzy łączących poszczególne lokale, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu.
Parki handlowe powstające w konwencji convenience to najczęściej jednokondygnacyjne
nieruchomości usytuowane w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców bądź na obrzeżach miast wojewódzkich. Nieruchomości komercyjne typu convenience umożliwiają klientom wygodne i szybkie zakupy, zapewniając łatwy dostęp do sklepów.
Foto: Pixabay