Prezes POHiD prelegentem na EFNI

Aktualności

Prezes POHiD prelegentem na EFNI

01 października 2019

W dniach 25-27 września 2019 r. odbyła się w Sopocie IX edycja Europejskiego Forum Nowych Idei pod hasłem #CoBędzieJutro? Jaka demokracja, jaki rynek, jaka Europa? W trzecim dniu EFNI miała miejsce debata poświęcona wpływowi technologii 5G na handel detaliczny, w której głos zabrała Prezes POHiD – Renata Juszkiewicz.

Podczas tegorocznej edycji Forum w ramach trzech bloków tematycznych: „Europa i społeczeństwo”, „Rynek i gospodarka” oraz „Technologia i praca” poruszone zostały między innymi takie kwestie, jak: dezinformacja i zjawisko fake news, mobilność i kompetencje przyszłości, odnawialne źródła energii, blockchain, telemetria, wpływ czynników środowiskowych na atrakcyjność inwestycyjną regionów, kształt Unii Europejskiej po tegorocznych wyborach do Europarlamentu, brexit oraz Big Data.

W ramach rozważań na temat konkurencyjnej gospodarki, otwartej na trendy technologiczne, odbył się panel dyskusyjny „Jak technologia 5G zmieni handel detaliczny?”. W skład panelu, moderowanego przez Karola Tokarczyka, analityka ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight, weszli: Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), Izabela Żmudka, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, i Witold Drożdż, członek zarządu ds. strategii i spraw korporacyjnych w Orange.

Uczestnicy panelu wspólnie dyskutowali nad tym, w jaki sposób infrastruktura 5G napędzi cyfrową rewolucję. Witold Drożdż omówił specyfikę technologii 5G i wykazał, jakie są jej przewagi konkurencyjne w odniesieniu do LTE. Renata Juszkiewicz nakreśliła wizję sklepu przyszłości, akcentując rolę poszczególnych technologii, między innymi: AI, IoT, AR, VR, chmury obliczeniowej czy uczenia maszynowego, w procesie optymalizacji działalności handlowej. Izabela Żmudka opowiedziała, jak finansować inwestycje w nowe technologie w polskim handlu oraz jak instytucje publiczne mogą pomóc w ich wdrażaniu. Uczestnicy debaty wspólnie zastanawiali się nad tym, na co należy zwracać uwagę, aby zmaksymalizować korzyści dla przedsiębiorców i najlepiej chronić interesy konsumentów.