Prawie 50 inicjatyw zrealizowanych przez Tesco na rzecz walki z koronawirusem

Detal/Hurt

Prawie 50 inicjatyw zrealizowanych przez Tesco na rzecz walki z koronawirusem

30 kwietnia 2020

Tesco nieustannie pracuje nad wprowadzaniem kolejnych działań i środków, które mają na celu bezpieczeństwo klientów oraz pracowników podczas panującej obecnie pandemii. Mimo wyjątkowych okoliczności, firma kontynuuje także współpracę z organizacjami charytatywnymi, dbając o to, aby partnerzy w jak najmniejszym stopniu odczuwali skutki panującego kryzysu.

W ostatnich tygodniach sieć wprowadziła kolejne inicjatywy, mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. W sklepach na bieżąco wprowadzane są dodatkowe środki bezpieczeństwa, które chronić mają zarówno klientów, jak i pracowników. Stworzono bezpieczne linie wejścia i wyjścia ze sklepów dla klientów, przygotowane są także stanowiska z materiałami do dezynfekcji oraz środkami ochrony. Do 100 zł podniesiono także limit transakcji zbliżeniowych bez podawania kodu PIN. Chcąc zwiększać komfort klientów w robieniu zakupów, w wybranych lokalizacjach wprowadzono możliwość złożenia zamówienia drogą mailową i odebrania zakupów poza kolejką w Punktach Obsługi Klienta. Zwiększono także liczbę okien dostaw w e-zakupach oraz we współpracy z firmami Free now i 99 rent uruchomiono nową usługę „Zamów i odbierz”, która umożliwia dostarczanie do klientów jeszcze większej liczby zamówień.

Tesco przeprowadziło również szeroką kampanię rekrutacyjną, umożliwiając pracę tym, którzy w efekcie epidemii koronawirusa zostali pozbawieni źródeł dochodu. Ponad 1200 osób znalazło tymczasową pracę w Tesco. Pracownicy pomagają w codziennej obsłudze sklepów, dostaw i zamówień internetowych.

Nowa rzeczywistość wymaga także elastyczności we współpracy z partnerami firmy. Poza regularnie przekazywaną organizacjom społecznym żywnością, do Caritas i Banków Żywności trafiła dodatkowa darowizna ponad 20 ton produktów spożywczych. W kilku lokalizacjach sklepy Tesco czynnie wspierają działalność szpitali, dostarczając im niezbędne produkty. Fundacja Tesco dołączyła do sygnatariuszy Europejskiej Deklaracji Organizacji Filantropijnych, deklarując w ten sposób gotowość do rozmów ze współpracującymi organizacjami i wprowadzenie elastycznych rozwiązań, które będą dla nich realnym wsparciem. Fundacja w ramach złożonych deklaracji poszerza realizowane programy wsparcia i uelastycznia ich regulaminy, starając się zaadaptować je do panującego obecnie kryzysu.