Prawie 100 tysięcy dzieci wzięło udział w programie „Dziel się Uśmiechem”

Producenci

Prawie 100 tysięcy dzieci wzięło udział w programie „Dziel się Uśmiechem”

Zakończenie roku szkolnego to czas podsumowań wyników szkolnych, ale także realizacji kolejnej edycji programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki 8. już odsłonie inicjatywy kolejne tysiące uczniów z całej Polski poznało 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów, dzięki którym będą mogli prawidło dbać o uśmiech również w wakacje!

„Szczotkuj, czyść, żuj, kontroluj” – przez cały rok szkolny prawie 100 000 uczniów klas I-VI z ponad 740 szkół podstawowych wzięło udział w wyjątkowych lekcjach poświęconych prawidłowej higienie jamy ustnej. Ogólnopolska inicjatywa realizowana jest od 2013 r. przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. Program od samego początku wspierają też partnerzy merytoryczni – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Do tej pory programem zostało objętych łącznie ponad 700 tys. uczniów. W ramach działań edukacyjnych dzieci, poza poznaniem 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, dowiadywały się m.in. czym jest próchnica, skąd się bierze i jak jej zapobiegać oraz dlaczego warto żuć bezcukrową gumę. Ambasadorką programu już po raz drugi była Magdalena Różczka – aktorka i działaczka społeczna.

– Cieszę się, że po raz kolejny mogłam zaangażować się w tak wyjątkową i ważną inicjatywę. Przez ostatni rok, w związku z  pandemią, temat dbania o higienę jamy ustnej często schodził na dalszy plan. Wizyty kontrolne u dentysty bywały odwoływane. W naturalny sposób uwaga wszystkich skupiała się na innych obszarach związanych ze zdrowiem. Na szczęście, dzięki programowi „Dziel się Uśmiechem” mogliśmy przypominać dzieciom i ich rodzicom, że zdrowia zębów nie można zaniedbywać, bo ich stan przekłada się na funkcjonowanie całego organizmu – mówi Magdalena Różczka, ambasadorka programu „Dziel się Uśmiechem”

Rok szkolny 2020/2021 był w dużej mierze okresem nauczania zdalnego, co stanowiło wyzwanie zarówno dla opiekunów, jak i dzieci. Pomimo pandemii i utrudnień z nią związanych, dzięki zaangażowaniu koordynatorów programu oraz rzeszy nauczycieli, udało się zrealizować kolejną już edycję programu. W szkołach podstawowych, które dołączyły do akcji, nauczyciele prowadzili cykl zajęć edukacyjnych. Odbywały się one zarówno w szkole, jak i w formie nauczania online.

– Ubiegły rok nie był łatwy, jednak to nie zniechęciło nauczycieli i koordynatorów do pełnego zaangażowania w program i realizacji lekcji poświęconych higienie jamy ustnej. To właśnie te pozytywne reakcje na „Dziel się Uśmiechem” zachęcają nas od wielu lat do kontynuowania programu w kolejnych edycjach. Widzimy, że temat profilaktyki próchnicy jest cały czas aktualny i potrzebny, W tym roku w akcję zaangażowało się wielu koordynatorów PCK i ponad 740 szkół. To dzięki nim możemy mówić o sukcesie 8. edycji programu, za co im bardzo dziękujemy – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program w całości finansuje Mars Polska, co roku przekazując na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit w okresie od września do października.

– Próchnica w Polsce dotyka ponad 80% dzieci w wieku szkolnym . W Mars chcemy wywoływać uśmiech, stąd nasze wieloletnie zaangażowanie w program „Dziel się Uśmiechem” promujący prawidłową higienę jamy ustnej. Jako firma odpowiedzialna społecznie również w pandemii nie przestaliśmy realizować naszych działań edukacyjnych i dostosowaliśmy je do bieżącej sytuacji. Tegoroczne doświadczenia to dla nas wiedza na przyszłość, z której korzystamy przy planowaniu kolejnej edycji, do której już teraz zapraszamy – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.