Ponad milion kierowców promuje bezpieczną jazdę

Aktualności

Ponad milion kierowców promuje bezpieczną jazdę

03 listopada 2014

Czy listopadowe wyjazdy będą w tym roku bezpieczniejsze? Jest na to szansa dzięki kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz aplikacji „Sprawdź promile” udostępnionej przez Kompanię Piwowarską. Akcje propagujące trzeźwość na drodze poparło już ponad milion kierowców.

Kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” zainicjowana została w czerwcu br. przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (którego członkiem jest Kompania Piwowarska), a obecnie zrzesza szerokie grono partnerów – instytucji, stowarzyszeń branżowych i organizacji pozarządowych.

Kluczowym elementem akcji jest naklejka „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” – swoisty symbol społecznego manifestu trzeźwych kierowców – której od startu akcji rozdystrybuowano już 1,2 mln sztuk. Można więc szacować, że co najmniej 5% wszystkich aut osobowych w Polsce zaopatrzonych jest w nalepkę z przekreślonymi kluczykami. Kompania Piwowarska dystrybuowała ją m.in. wśród swoich pracowników poprzez magazyn firmowy, użytkowników portalu Beerlovers.pl czy przedstawicieli mediów.

„Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to nie jedyna ogólnopolska akcja na rzecz trzeźwości na drodze. Już w 2008 r. Kompania Piwowarska w ramach propagowania bezpiecznej jazdy udostępniła darmową aplikację na telefon „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat. Do pobrania aplikacji zachęcały korporacje taksówkowe z 10 polskich miast; swojego wsparcia udzieliło akcji też 12 Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz Grupa Raben, która promowała aplikację wśród swoich kierowców. Do tej pory „Sprawdź promile” pobrało na telefon ponad 206 tysięcy użytkowników.

– 1,2 miliona rozdanych nalepek, 200 tys. telefonów z aplikacją Sprawdź promile – te liczby bardzo nas cieszą. Świadczą bowiem o tym, że przybywa osób, które alkohol konsumują „z głową” i są świadome konsekwencji – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek z Biura Prasowego Kompanii Piwowarskiej. – Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego zależy nam, aby nasze piwa były spożywane w sposób rozważny, towarzyszyły dobrej zabawie, służyły rozrywce i relaksowi.