Pomoc technologii podczas zakupów

Aktualności

Pomoc technologii podczas zakupów

05 kwietnia 2019

W jakim stopniu Polacy wspierają się technologiami cyfrowymi w trakcie podejmowania decyzji zakupowych? Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte podczas sześciu na dziesięć wizyt w sklepie stacjonarnym klienci wykorzystują urządzenia elektroniczne. Jest to tzw. wskaźnik wpływu cyfrowego, który w Polsce kształtuje się na poziomie 60%. To jeden z głównych wniosków przeprowadzonego przez Deloitte badania dotyczącego przenikania się świata fizycznego oraz cyfrowego w obszarze konsumenckim.

Narzędzia cyfrowe na trwałe zmieniły codzienne życie, również sposób podejmowania decyzji przez konsumentów, stając się jednym z podstawowych punktów styku na ścieżce zakupowej. – Rozdzielanie sfery cyfrowej od fizycznej przestaje dzisiaj mieć sens i może przynieść gorsze wyniki firmom. Postanowiliśmy zmierzyć jak silnie przenikają się te dwa światy dla polskiego konsumenta. Nasze badanie pokazało, że urządzenia cyfrowe towarzyszą konsumentom w 6 na 10 wizyt zakupowych, co mierzy stworzony przez Deloitte wskaźnik wpływu cyfrowego – tzw. Digital Influence Factor, który w Polsce wynosi 60% – mówi Michał Pieprzny, Lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Foto: shutterstock.com