Polska Izba Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

Aktualności

Polska Izba Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

20 kwietnia 2016

19 kwietnia br. w Pekinie, Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka wygłosiła prezentację nt. polskiej i europejskiej branży mleczarskiej podczas seminarium biznesowego na temat europejskich produktów rolno-spożywczych. Prezentacja ta była jedyną prezentacją na temat europejskiej branży mleczarskiej. W swoim wystąpieniu, Dyrektor Maliszewska wielokrotnie podkreślała jakość polskich i europejskich produktów mleczarskich. W trakcie swojego wystąpienia w Pekinie, Komisarz Hogan podsumował wizytę w Chinach. Wyraził swoje zadowolenie z przeprowadzonych rozmów z chińskimi władzami. Celem misji wysokiego szczebla była promocja europejskich produktów na chińskim rynku, która ma prowadzić do zintensyfikowania eksportu żywności do tego kraju oraz pogłębienia współpracy gospodarczej.

Źródło: Polska Izba Mleka

19 kwietnia br. w Pekinie, Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka wygłosiła prezentację nt. polskiej i europejskiej branży mleczarskiej, podczas seminarium biznesowego na temat europejskich produktów rolno-spożywczych. Moderatorem seminarium był Diego Canga Fano – Dyrektor w DG-AGRI ds. międzynarodowych stosunków dwustronnych.

Prezentacja ta była jedyną prezentacją na temat europejskiej branży mleczarskiej. W swoim wystąpieniu, Agnieszka Maliszewska wielokrotnie podkreślała jakość polskich i europejskich produktów mleczarskich, czego dowodem są liczne certyfikaty jakości i bezpieczeństwa żywności, które spełniają zakłady mleczarskie. Ponadto w prezentacji przedstawiony został krótki opis polskiej branży mleczarskiej, głównych produktów i kierunków eksportowych.

Przed seminarium, delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi odwiedziła cztery chińskie sieci handlowe: m.in. Sanyuanqiao Best Collections, Carrefour, Metro oraz Jenny Lou. Była to okazja do zapoznania się ze specyfiką chińskich produktów mleczarskich m.in. preferencji konsumentów w kwestii opakowania.

Następnie, po seminarium biznesowym odbyła się prezentacja produktowa, połączona ze spotkaniami B2B. Agnieszka Maliszewska miała okazję rozmawiać z przedstawicielami chińskich przedsiębiorstw, w tym sieci handlowych. Była to okazja do pozyskania wielu cennych kontaktów biznesowych, dotyczących zarówno kanału tradycyjnego jak i e-commerce, a także przekazania materiałów promocyjnych i ofert handlowych polskich przedsiębiorstw mleczarskich. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli chińskiego biznesu, którzy mieli okazję zapoznać się z europejskimi produktami rolno-spożywczymi. Udział przedstawiciela PIM w misji jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

W trakcie swojego wystąpienia, Komisarz Hogan podsumował wizytę w Chinach. Wyraził swoje zadowolenie z przeprowadzonych rozmów z chińskimi władzami. Celem misji wysokiego szczebla jest promocja europejskich produktów na chińskim rynku, która ma prowadzić do zintensyfikowania eksportu żywności do tego kraju oraz pogłębienia współpracy gospodarczej.

20 kwietnia delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi będzie uczestniczyła w seminarium na temat rynku japońskiego z udziałem lokalnego biznesu w Tokio, a także w „Europejskim Tygodniu Restauracji”.

Źródło: Polska Izba Mleka