Kapituła AdRetail Inspirio przeanalizowała w roku 2020 ruch w największej grupie serwisów i aplikacji. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld aktywności użytkowników, a wśród supermarketów najpopularniejszą gazetką okazała się ta sieci POLOmarket.
– W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. Przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. art. dziecięce, cash&carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety – informuje Karol Kamiński, Przewodniczący Kapituły AdRI.
Wśród 25 supermarketów zwyciężył POLOmarket, który zanotował prawie 3-krotnie większą liczbę wyświetleń niż podmiot będący na 2. pozycji i blisko 5-krotnie wyższą od sieci znajdującej się na 3. miejscu. Ponadto wygenerował aż 72% więcej zdarzeń niż następni wydawcy.
– Biorąc pod uwagę bardzo wysoką konkurencyjność branży, otrzymana nagroda jest dla nas powodem do dumy. Od lat konsekwentnie prowadzimy proces digitalizacji naszego biznesu. Gazetki online są jednym z wielu elementów tego procesu. Czytelny i nowoczesny layout, atrakcyjne promocje, użyteczny content i interaktywność to czynniki sukcesu naszych publikacji – komentuje Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu z sieci POLOmarket.