Polacy zmieniają swoje gusta alkoholowe

Aktualności

Polacy zmieniają swoje gusta alkoholowe

Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po alkohole klasy premium. Tanie piwo ustępuje miejsca drogiej whisky. Klienci doceniają także wódki smakowe i brokatowe wina.

Sprzedaż alkoholu pod względem ilości litrów od pewnego czasu oscyluje na stałym poziomie. Wartość tego rynku jednak sukcesywnie wzrasta. W ubiegłym roku Polacy kupili alkohol wart 32,6 mld zł. Oznacza to wzrost w stosunku do 2016 r. o około 0,5 mld zł. Sytuacja taka związana jest ze zmianami przyzwyczajeń zakupowych.

Największy wzrost sprzedaży osiągnęła whisky (+14,2%), gin (+11,9) oraz piwo premium (+10,2%). Polacy coraz częściej sięgają też po kolorowe wódki – ich liczba wariantów wprowadzonych na rynek podwoiła się w ciągu roku. Popularność zdobywa również wino brokatowe będące nowością rynkową. Po drugiej stronie skali znalazły się cydry (-13,1%) oraz piwo ogółem (-1,2%).

Piwa i cydry nadal zajmują jednak największą część rynku napojów alkoholowych z udziałem 49%. Alkohole mocne stanowią 42%, a wina i likiery 9%. Jako miejsce zakupu takich napojów najczęściej wybierane są średnie sklepy spożywcze (23%), dyskonty (20%) oraz małe sklepy (18%).