Bardziej zasobny portfel polskich konsumentów widać na talerzu. Przyczynia się ku temu coraz większa dbałość o zdrowie, a co za tym idzie, sięganie po zdrowsze i przez to często droższe produkty. Wielu konsumentów zaczyna śniadanie od nabiału. W ostatnich dwóch latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów bez laktozy. Chętniej też sięga się po bio jogurty. Piramidę żywienia polskiego konsumenta opisał ekspert z Nielsena.
Jeśli pieczywo, to często chrupkie, a do posmarowania kanapki coraz chętniej sięga się po różnego rodzaju pasty warzywne. Potwierdza to podwojenie się wartości sprzedaży tej kategorii w porównaniu do roku ubiegłego. Co ciekawe, spożywa się coraz mnie j masła i margaryny. Na śniadaniowym talerzu, oprócz kanapek pojawiają się też płatki zbożowe, czy też musli.
77% polskich konsumentów twierdzi, „jesteś tym co jesz”, nie dziwi więc fakt, że coraz uważniej czytane są etykiety, a 61% Polaków przyznaje, że szuka produktów z krótką listą składników. Coraz częściej sięga się po superfoods. Choć nadal 42% konsumentów przyznaje się do tego, że jako przekąski je zwykle mało zdrowe produkty, to jednak większość sięga po owoce i warzywa lub też po zdrowsze odpowiedniki produktów – na przykład batony zbożowe, których sprzedaż rośnie dwucyfrowo.
A co na obiad? Obserwuje się szybko rozwijający się trend wege, a pomysłów na przygotowanie smacznego i pożywnego posiłku nigdy nie było więcej – w mediach społecznościowych, a również największe sieci detaliczne nie pozostają w tyle. Na talerzu nie może zabraknąć węglowodanów – i tutaj coraz częściej odchodzi się od węglowodanów prostych, na rzecz tych złożonych, które występują np. w produktach pełnoziarnistych. Coraz mniej wykorzystuje się w kuchni do wypieków zwykłą mąkę pszeniczną, jej sprzedaż spada z roku na rok. Aby przygotować dania i desery polski konsument coraz chętniej sięga po mąki orkiszową (wzrost o 21,5% vs ostatni rok), ryżową (+ 48,2%), czy też gryczaną (+9,9%)
Źródło: Małgorzata Głos, client business partner z Nielsena
Foto: iStock.com