PGS umacnia pozycję na rynku detalicznym i planuje akwizycje

Aktualności

PGS umacnia pozycję na rynku detalicznym i planuje akwizycje

Sieć franczyzowa Polska Grupa Supermarketów (PGS) planuje dalszy rozwój i utrzymanie obecnego tempa przychodów w 2020 r. Dziś pod parasolem PGS funkcjonuje ponad 600 placówek należących do prywatnych przedsiębiorców. W 2020 r. PGS chce rosnąć poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia sklepów wcześniej pracujących pod innymi markami. Już w styczniu br. przyłączono 57 nowych sklepów. W ciągu najbliższych 3 lat do Grupy może dołączyć ok. 100 placówek w kraju.

– Dziś coraz bardziej powszechny staje się trend zakupów convenience, blisko domu, od znanego producenta i sprzedawcy. Kliencie coraz częściej pytają o produkty BIO. Dlatego też staramy się bardzo umacniać pozycję „bliskiego” sklepu – podkreśla Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Nie oznacza to, że sieć – znana polskim konsumentom z takich marek jak Top Market, Delica i Minuta8– rezygnuje z większych sklepów. Top Market planuje otwarcie w tym roku flagowego marketu o powierzchni ponad 1000 mkw. w nowo powstałej Galerii Otwockiej. Placówka ta ma być wyznacznikiem nowego standardu i nowej identyfikacji sieci, która – po 15 latach – zmieniła swoje logo. To jedna z kilku inicjatyw prezesa Sadeckiego, który obchodzi swoje 17-lecie pracy. To właśnie zmiana logo wszystkich placówek staje się strategicznym celem PGS w 2020 r. i będzie kontynuowana przez 2021.

Rok 2020 ma również stać się okresem zwiększonej dynamiki poszerzania portfolio produktowego marki Spiżarnia Dworska. Obok dotychczasowych alkoholi i produktów gotowych, mają znaleźć się wędliny i nabiał. PGS nie zapomina o marce O… Dobre, Pewne, Twoje! Aktualnie oferta obejmuje ponad 200 produktów różnych kategorii, w tym m.in. napoje, makarony, kasze, ryż, dżemy, sosy, żywność w puszkach.

PGS od kilku lat wypracował model współpracy z partnerami – przedsiębiorcami prowadzącymi sklepy – pozwalający na elastyczne dopasowanie do regionalnej specyfiki oraz oczekiwań klientów. PGS wspiera właścicieli sklepów w zakresie marketingu, negocjacji cenowych z producentami (zaopatrzenie większości sklepów pochodzi z magazynu centralnego PGS), przy zachowaniu swobody dla franczyzobiorcy przez realizacji zakupów towarów ze źródeł własnych.

– Oferujemy narzędzia i wsparcie finansowe z tytułu realizacji wspólnej polityki handlowej. Celem jest umożliwienie przedsiębiorcom poprawy rentowności prowadzonej działalności. Służy temu platforma zamówień z magazynu centralnego, system dystrybucji oraz inwestycje w nowe technologie, mi.in. wprowadzany system kas samoobsługowe – podkreśla prezes PGS.