Polska Grupa Supermarketów rozważa wejście w segment sprzedaży hurtowej. To część nowej strategii, która ma na celu uczynienie z Grupy wiodącego gracza polskiego rynku spożywczego.
Jak informuje Polska Grupa Supermarketów, właściciel sklepów Top Market, Minuta8, Delica oraz marki spożywczej O! Dobre. Pewne. Twoje., spółka planuje umocnienie swojej pozycji na polskim rynku FMCG przez wejście w segment sprzedaży hurtowej. Nowa strategia ma pozwolić m.in. na dalszą dywersyfikację źródeł przychodów.
– Od kilku miesięcy prowadzimy intensywne rozmowy z polskimi hurtownikami, celując w zwiększenie efektywności biznesu, zagwarantowanie lepszych cen i usprawnienie systemu logistyki. Naszym celem jest optymalizacja naszych mocy logistycznych i konkurencja cenowa na polskim rynku spożywczym – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.
Działania PGS są naturalnym krokiem w rozwoju sieci i dostosowywania się do trendów. Głównymi klientami sieci hurtowych są sklepy małoformatowe – segment, który rośnie rocznie w tempie ok 5-6%.