Poradnik Handlowca: Na rozwój których grup produktowych firma Aksam będzie kłaść szczególny nacisk w 2014 r.? Które z nich mają w waszej ocenie największy potencjał?
Paweł Dziubiński: Początek roku był dla naszych produktów bardzo dobry. Odnotowujemy duże wzrosty na paluszkach, precelkach, chipsach, orzeszkach, popcornie, a także na niedawno wprowadzonych krakersach. Nie wyróżniamy jednego produktu. Marka Beskidzkie staje się synonimem słonych przekąsek i to właśnie w nią inwestujemy.
W ubiegłym roku w telewizji została wyemitowana reklama Paluszków Beskidzkich z udziałem skoczka narciarskiego – Piotra Żyły. Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z tym sportowcem?
Podczas zeszłorocznej kampanii zdecydowaliśmy się na współpracę z Piotrem Żyłą, ponieważ ma on wiele cech wpasowujących się w strategię naszych produktów: jest prawdziwy, naturalny i oczywiście pochodzi z Beskidów.
Jakiego typu formy wsparcia swoich produktów firma Aksam stosuje na terenie placówek handlowych? Czy wasi przedstawiciele handlowi pomagają detalistom w aranżacji stoisk?
Nasi przedstawiciele handlowi dużą wagę przywiązują do odpowiedniej ekspozycji produktów na półce oraz do organizowania dodatkowych promocji połączonych z degustacjami.
Jak oceniacie współpracę z niezależnymi detalistami? Jakie znaczenie dla waszej firmy ma ten sektor handlu?
Niezależni detaliści są dla nas bardzo ważni. To dzięki nim dzisiaj możemy być w miejscu, w którym jesteśmy i o tym nigdy nie zapomnimy.
Które kanały aktywności reklamowej – na podstawie waszych doświadczeń – mają największy wpływ na wzrost popytu na wasze produkty?
Postawiliśmy na konsekwentne budowanie wizerunku marki poprzez ciągłą komunikację w Internecie oraz przemyślane kampanie telewizyjne.
Poszerzacie swoje portfolio, wprowadzając na rynek m.in. niecodzienne połączenia smaków, np. tradycyjny paluszek z nutą cynamonu, kokosa lub orzecha. Czym chcecie zaskoczyć klientów w najbliższym czasie?
W tym roku wprowadzimy do sprzedaży kilka nowych produktów doskonale pasujących do marki Beskidzkie.
Dziękujemy za rozmowę.