Pat Romanek, General Manager Butcher’s Pet Care Sp. z o.o.

Wywiady

Pat Romanek, General Manager Butcher’s Pet Care Sp. z o.o.

02 grudnia 2014

Poradnik Handlowca: Jak Państwo podsumują mijający rok 2014 dla firmy Butcher’s Pet Care?

Pat Romanek: To był ważny rok, w którym osiągnęliśmy udziały wartościowe w karmie mokrej dla psa na poziomie prawie 4% (za Nielsen) i wspomaganą świadomość marki na poziomie 25%. Marka rozwija się bardzo szybko, notując dwucyfrowe wzrosty, w tym czasie większość konkurencji notowała spadki. Jest to dla nas wielki sukces, bo oznacza, że nasza marka jest ceniona na rynku, a nasze działania reklamowe, oraz prospołeczne przynoszą sukces. Produkty mają lojalnych i nowych klientów, dzięki czemu przynosimy wartość dodaną klientom, z którymi współpracujemy. To był również czas przebudowy naszego portfolio, struktur sprzedaży, tak aby osiągnąć jak najlepszy model biznesowy, a także mieć odpowiednią ofertę produktową w punktach sprzedaży.

Jakie są Państwa cele na rok 2015?

Nasze plany skupiają się wokół dwóch ważnych obszarów. Po pierwsze – chcemy skupić się na współpracy w zakresie budowania kategorii pet food z międzynarodowymi i lokalnymi sieciami sprzedaży. Zależy nam na wzroście obrotu oraz poszerzaniu dystrybucji przez wejścia do sieci, w których jesteśmy nieobecni. Po drugie – chcemy kontynuować naszą strategię wnoszenia do kategorii pet food innowacji. Na początku roku wprowadzamy linię dedykowaną małym rasom psów oraz linię w małych opakowaniach dla kotów. Będą to produkty funkcjonalne, z wartością dodaną. W sieciach pojawi się również linia przekąsek z kanału zoologicznego, dzięki czemu poprawi się jakość półki.

Dzięki ogromnej pracy i zaangażowaniu są Państwo firmą o zasięgu międzynarodowym. Które rynki są dla Państwa priorytetowe?

Powstanie placówki w Polsce świadczy o tym, że Polska jest dla nas bardzo ważna. Razem z krajami CEE, które obsługujemy, stanowi dla nas najbardziej rozwojowy rynek na najbliższe 5 lat.

Jak Państwo oceniają rozwój rynku karmy dla zwierząt?

Widzimy, co jest również charakterystyczne dla Europy Zachodniej, aktywizację marek lokalnych, które stają się coraz bardziej profesjonalne. Nadal jednak w kanale grocery powoli przybywa produktów wysokojakościowych, funkcjonalnych, które nie są tylko bazowym pożywieniem, ale wnoszą wartość dodaną. To, co nas jednak cieszy, to fakt, że klienci są coraz bardziej świadomi. Oprócz tego, że zwracają uwagę na cenę, czytają etykiety, porównują składy produktów i szukają coraz częściej jakości.

Która z marek znajdujących się w Państwa portfolio może liczyć na wsparcie marketingowe w najbliższym czasie?

W najbliższych miesiącach pojawi się nowa linia produktowa dedykowana małym psom oraz linia produktów funkcjonalnych w małych opakowaniach dla kotów. Jesteśmy przekonani, że będzie rozwijał się rynek produktów w mniejszych opakowaniach oraz produktów z wartością dodaną i w tym segmencie chcemy być obecni. Te funkcjonalne kategorie produktowe będziemy wspierać marketingowo.

Mokra karma znajdująca się w Państwa ofercie nie zawiera glutenu. Dlaczego zdecydowali się Państwo na wyeliminowanie tego białka?

Tradycja naszej firmy, jak i nazwa wywodzi się od słowa Butcher, co znaczy „rzeźnik”. Firma ma swoje korzenie w produkcji mięsa przeznaczonego na rynek do konsumpcji przez ludzi. Kiedy zaczęliśmy produkować karmę ponad 27 lat temu, oczywiste było to, że chcemy, aby w produkcji znalazło się jak najwięcej naturalnych, mięsnych składników, czyli podstawy diety mięsożernych psów i kotów. Nasze mokre karmy nie zawierają wypełniaczy w postaci soi, czy uczulających zbóż, ponieważ podobnie jak ludzie zwierzęcy pupile mogą reagować alergią pokarmową. Gluten jest przyczyną wielu problemów związanych z układem pokarmowym, czy skórą, sierścią, ponieważ przez jego zawartość nie wchłaniają się prawidłowo składniki odżywcze z karmy. Zdrowe żywienie rozwiązuje większość problemów, jakie właściciele napotykają na swojej drodze i powinno być jak najbardziej naturalne. Glutenu jest dużo w większości karm dostępnych w supermarketach, gdyż zawierają spore ilości tzw. zbożowych wypełniaczy, które stosowane są w celu powiększenia objętości karmy. Butcher’s nie stosuje tych składników ze względu na troskę o zdrowie psów, eliminując w ten sposób ewentualną nietolerancję pokarmową, której pupil może się nabawić w trakcie swojego życia.

Co stanowi dla Państwa priorytet podczas produkcji karmy dla zwierząt?

Podstawą jest dbanie o zdrowie pupili. Wysokie standardy produkcji, wyselekcjonowane składniki, śledzenie trendów w zakresie żywienia i oczekiwań klientów, a przy tym utrzymanie przystępnej ceny, to kluczowe standardy dotyczące produkcji naszej karmy.

Dziękujemy za rozmowę.