Podczas konferencji prasowej w poniedziałek 8 lutego Daniel Obajtek poinformował, że PKN Orlen zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „Orlen w ruchu” dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł.
PKN Orlen stawia na kompleksowość usług, rozwijając ofertę pozapaliwową. Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami Orlen zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „Orlen Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek.
– Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN Orlen. Zgodnie ze strategią Orlen2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, a w jego rozwoju chcemy efektywnie wykorzystać potencjał spółki Ruch. Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „Orlen w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów. Mocno zainwestujemy również w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W formacie A udostępnimy ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.