Stereotypy dotyczące ojcostwa mogą być bardzo ograniczające i nie oddawać różnorodnych, ewoluujących ról, jakie ojcowie odgrywają w życiu swoich dzieci. Dzięki Oreo to przekonanie odchodzi w zapomnienie. Marka od lat prowadzi szereg aktywacji z okazji Dnia Ojca, a w tym roku została partnerem cyklu podcastów „Co powie Tata?”. Celem podjętej współpracy jest promowanie inkluzywnego podejścia do roli ojców oraz relacji na linii tata-dziecko.
„Tata” znaczy tyle samo, co „mama”
„Co powie Tata” to efekt współpracy Oreo oraz Onet Rodzina, w którego skład wchodzi między innymi sfera taty, będąca głosem zaangażowanych mężczyzn w nowoczesny model rodziny. Kampania zachęca ojców do aktywnego udziału w wychowaniu dzieci, które jest tak samo ważne, jak matek. W ten sposób przypomina mężczyznom o korzystaniu z urlopów tacierzyńskich oraz świadomego spędzania czasu z dziećmi.
Męska opowieść o pozytywnym ojcostwie
Podcast’y dedykowane są doświadczonym ojcom, jak i tym, którzy dopiero zaczynających swoją przygodę z tacierzyństwem. Do odcinków zapraszani są nie tylko znani ojcowie, ale również ich pociechy, by z perspektywy dwóch pokoleń, pokazać, jak ważne jest budowanie relacji na linii tata-dziecko. To platforma, która tworzy przestrzeń na męską opowieść o pozytywnym ojcostwie w świecie, w którym więź ojca z dzieckiem jest często pomijana lub traktowana stereotypowo.
– Cieszymy się, że marka Oreo coraz mocniej angażuje się w tematykę tacierzyństwa. Inicjatywy podejmowane z okazji Dnia Ojca od lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Dlatego naturalne było dla nas podjęcie kolejnych kroków wspierających ojców oraz nawiązanie partnerstwa z redakcją Onet. Jesteśmy dumni, że dzięki swoim kampaniom możemy walczyć z utartymi schematami i umniejszaniu roli ojców w wychowaniu dziecka. Poprzez swoje działania pragniemy pokazać, że ojcostwo to bardzo satysfakcjonująca podróż, która wiąże się zarówno z wyzwaniami, jak i chwilami wielkiego spełnienia. To rola, która może mieć trwały wpływ na rozwój i samopoczucie dziecka – podkreśla Milena Misiewicz, Brand Manager Oreo.
źródło: Big Picture
Oprac.: Klaudia Walkowiak