Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Nawyki oraz styl życia konsumentów LGBT+ różni się od konsumentów heteronormatywnych. Osoby LGBT+ zwracają większą uwagę na zdrowe żywienie, cenią sobie wygodę i jakość – wynika z analizy Nielsena.
Konsumenci LGBT+ oraz nie-LGBT+ mają te same opinie w kwestii promowania równouprawnienia i różnorodności. Bez względu na orientację 4 na 5 konsumentów deklaruje chęć zakupu produktów firmy promującej równouprawnienie i różnorodność wśród pracowników.
Młodsze kobiety LGBT+ cenią sobie wygodę, prostotę i jakość. Odsetek kobiet robiących zakupy w jednym sklepie, żeby zaoszczędzić czas, jest o 4 p.p. wyższy w przypadku grupy LGBT+; w grupie tej jest również wyższy o 6 p.p. udział kupujących markowe produkty w przekonaniu, że oferują one lepszą jakość. Kobiety LGBT+ częściej niż kobiety heteroseksualne sięgają po naturalne i zdrowsze opcje żywieniowe, takie jak: ziarna, orzechy i suszone owoce, produkty niskotłuszczowe, żywność wzbogaconą, o niskiej zawartości cukru, mleko roślinne i bez laktozy czy batoniki energetyczne. Wśród kobiet LGBT+, znacznie liczniejsza jest grupa lubiących posiłki łatwe do przygotowania. Starsze kobiety LGBT+ , w porównaniu do swoich heteroseksualnych rówieśniczek, kupują więcej produktów do higieny osobistej i środków czystości.
Młodsi mężczyźni LGBT+ w porównaniu do nie-LGBT+ zwracają większą uwagę na promocje, lubią gotować i uważają to za swoje hobby, są na bieżąco z nowinkami, a przed zakupem produktu częściej szukają informacji w Internecie (na stronach, forach, wśród przyjaciół). Ponadto młodsi konsumenci LGBT+ są częściej zainteresowani produktami do pielęgnacji ciała i twarzy oraz kosmetykami do makijażu.