Nielsen: wielkanocne zakupy Polaków

Detal/Hurt

Nielsen: wielkanocne zakupy Polaków

Wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego dniach 6-12.04.2020 spadła o 10% w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży we wskazanym okresie to: farby do włosów (+17%), kiełbasy (+14%) czy jajka (+10%). Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: figurki czekoladowe (-35%), majonez (-14%) i masło (-10%). 

– Nielsen przeanalizował wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego w tym roku vs rok ubiegły. Okresy przedświąteczne tradycyjnie cechują wzrosty sprzedaży. Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o -10%. Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

– Wzrost wartości sprzedaży odnotowała jednak kiełbasa i jajka, czyli tradycji stało się zadość w postaci wielkanocnego żurku. Do świąt szykowaliśmy się również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów – dodaje Ewa Rybołowicz.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).