W czasach, gdy konkurencja w branży FMCG jest tak duża, producenci prześcigają się we wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości. Pierwsza edycja nielsenowskiego raportu Breakthrough Innovation Poland pokazuje, że jest to dobra droga, a konsumenci potrafią docenić innowacyjne podejście.
Końcówka 2019 r. przyniosła publikację przygotowanego przez Nielsena raportu Breakthrough Innovation Poland 2018, czyli przeglądu najważniejszych nowości branży FMCG na naszym rynku. Wcześniej podobne raporty były już przygotowywane na rynek amerykański (od 2012 r.), a także najważniejsze kraje Europy Zachodniej (od 2013 r.) oraz Rosję i Turcję.
Nagrodzone produkty wybrano na podstawie dwóch równoważnych obszarów – wartości ich sprzedaży w placówkach detalicznych w Polsce w 2018 roku oraz postrzegania ich przez konsumentów. Opinie kupujących zbadano za pomocą metodologii Quick Screen. W ramach badania on-line konsumenci oceniali testowane produkty pod kątem ich unikalności oraz zaspokojenia potrzeb. Najlepsze nowości pogrupowano w 15 kategorii spożywczych i przemysłowych według kategorii monitorowanych przez Nielsena w Polsce. A są to: słodycze, przekąski, piwo, napoje alkoholowe, napoje bezalkoholowe, napoje gorące, nabiał, kategorie kulinarne, produkty mrożone i chłodzone, lody, shelf stable i inne kategorie spożywcze, higiena osobista, kosmetyki kolorowe, gospodarstwo domowe, produkty papierowe i higieniczne.
Raport Breaktrough Innovation Poland 2018 to wiarygodne źródło wiedzy o rynku, ponieważ wyniki badań przeprowadzanych przez firmę Nielsen od lat cieszą się uznaniem największych producentów i sieci handlowych z branży FMCG na całym świecie. Przy okazji, przyznawane przez tę firmę wyróżnienie jest w pełni niezależne, w przeciwieństwie do wielu innych nagród, przyznawanych m.in. przez niektórych wydawców prasy branżowej. Dlatego też, dbając o rzetelność dziennikarską, redakcja „Poradnika Handlowca” wyróżnia jedynie handlowców i sieci handlowe, robiąc wyjątek jedynie z okazji 25-lecia magazynu, gdy nagrodziliśmy także najważniejszych producentów z branży FMCG.
Mamy nadzieję, że wyróżnienia w raporcie Breakthrough Innovation Poland 2018 zachęcą producentów do tworzenia kolejnych nowości, które zagoszczą na sklepowych półkach. Taką nadzieję wyrazili przedstawiciele Nielsena we wstępie do opublikowanego raportu i my również trzymamy kciuki, aby był to dla producentów impuls do rozwijania swojej oferty. W końcu nic tak nie napędza zdrowej konkurencji, jak wprowadzane na rynek innowacje.
Producenci wyróżnieni w poszczególnych kategoriach w raporcie Breakthrough Innovation Poland (w kolejności alfabetycznej):
- t
- Produkty papierowe i higieniczne: Almus
- Produkty mrożone i chłodzone: Aryzta Polska
- Piwo: Carlsberg Polska
- Napoje alkoholowe: CEDC International
- Kategorie kulinarne: Cereal Partners Poland / Toruń-Pacific
- Napoje bezalkoholowe: Coca-Cola HBC Polska
- Higiena osobista: Colgate-Palmolive Polska
- Nabiał: Danone
- Shelf stable i inne kategorie spożywcze: Grupa Maspex
- Gospodarstwo domowe: Henkel Polska
- Napoje gorące: Jacobs Douwe Egberts PL
- Kosmetyki kolorowe: L’Oréal Polska
- Słodycze: Storck
- Przekąski: The Lorenz Bahlsen Snack-World
- Lody: Unilever Polska
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
Artykuł ukazał się pierwotnie w styczniowym wydaniu „Poradnika Handlowca”.