Netto świętuje 29 lat obecności na polskim rynku

Aktualności

Netto świętuje 29 lat obecności na polskim rynku

10 października 2024

Sieć dyskontów Netto obchodzi w październiku 29-lecie działalności w Polsce. Pierwszy dyskont Netto został otwarty w 1995 roku w Szczecinie, a obecnie sieć liczy ponad 660 placówek na terenie całego kraju.

Historia rozwoju w Polsce

Netto, jako marka wywodząca się z Danii, zaczęło swoją działalność na polskim rynku zaledwie kilka lat po transformacji gospodarczej w Polsce. Firma jest częścią Grupy Salling, która od lat buduje swoją pozycję w branży handlowej w Europie. W 1995 roku Netto otworzyło swój pierwszy sklep w Polsce, co było początkiem ambitnych planów ekspansji na szybko rozwijającym się rynku w Europie Środkowo-Wschodniej.

Już w 2006 roku firma świętowała otwarcie setnego sklepu, a w 2013 roku placówek było 3 razy więcej. Znaczącym momentem był także rok 2015, kiedy to liczba pracowników przekroczyła 5000 osób.

W 2021 roku Netto zrealizowało jedno z największych przejęć na polskim rynku, obejmując ponad 300 placówek Tesco. Konwersja do formatu Netto została zakończona w 2022 roku, a sieć urosła tym samym do ponad 660 sklepów w całej Polsce.

Nowa strategia i kierunki rozwoju

Z początkiem października właściciel Netto, Grupa Salling, przedstawił nową strategię na przyszłość, której celem jest dalszy, ambitny wzrost na rynkach działania, tj. w Danii, Niemczech i Polsce. Na realizację strategii Grupa przeznaczy 7,5 miliarda złotych, a spora część tych środków trafi na rynek polski, gdzie sieć Netto zostanie rozbudowana do 1000 placówek do końca 2028 roku.

Grupa zamierza także inwestować w startupy w obszarach handlu detalicznego, technologii i zrównoważonego rozwoju, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Niezmienny pozostaje cel, by rosnąć w sposób zrównoważony.

– Naszym priorytetem jest bycie blisko klienta, zarówno poprzez rozwój oferty, jak i poprawę doświadczeń zakupowych. Stawiamy sobie więc za cel nie tylko dalszy rozwój sieci, ale również umacnianie więzi z lokalnymi społecznościami. W centrum strategii pozostaje niezmiennie klient oraz troska o zrównoważony rozwój i tym podejściem nieustannie dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Anna Paszt, Chief Marketing and Sustainability Officer w Netto Polska.

źródło: Netto Polska
oprac.: red.