Netto przeciwko marnowaniu żywności

Detal/Hurt

Netto przeciwko marnowaniu żywności

Sieć Netto Polska w ramach kampanii „Niemarnowanie to nie wyzwanie”, promującej dobre praktyki kulinarne, przybliża problematykę ekologiczną i edukuje zorganizowało warsztaty kulinarne. Do akcji zaprosiło Jagnę Niedzielską, która uczy przygotowywania dań bez resztek.

Uczestnicy wydarzenia mogli się nauczyć planowania zakupów w taki sposób, by marnować jak najmniej żywności. Jagna Niedzielska odpowiadała również na pytania dotyczące przechowywania żywności. Już wkrótce Netto planuje kolejne warsztaty propagujące ideę kuchni zero waste. Spotkanie połączone ze wspólnym gotowaniem odbyło się w środę, 27 października, w warszawskiej Hali Koszyki.

– Za aż 60 procent marnowania żywności odpowiadają gospodarstwa domowe, a zaczyna się to już podczas codziennych wizyt w sklepach. Niewłaściwe planowanie posiłków i związanej z nimi listy zakupowej, a co za tym idzie robienie zakupów sprawia, że kupujemy za dużo, przez co następnie wyrzucamy niewykorzystane jedzenie, które jest często też źle przechowywane. Razem z Netto pragnęliśmy przedstawić sposoby na ograniczenie strat żywności, jakie mają miejsce w polskich domach, często przy codziennym gotowaniu – mówi Jagna Niedzielska.

Zaproszeni goście przygotowywali wegetariańskie burgery z pieczonymi boczniakami w sosie BBQ i bezglutenowe naleśniki z musem jabłkowym. Podczas gotowania Jagna Niedzielska dzieliła się spostrzeżeniami i praktycznymi poradami dotyczącymi racjonalnego gospodarowania żywnością prowadzącego do ograniczenia ilości marnowanych artykułów.

– Marnowanie żywności to olbrzymi problem, a Netto od lat angażuje się w działania mające na celu ograniczenie strat żywności. Zatowarowanie naszych sklepów planujemy w oparciu o twarde dane sprzedażowe, a wszelkie pojawiające się nadwyżki żywności przekazujemy w formie darowizny m.in. Federacji Polskich Banków Żywności. Tylko od stycznia do sierpnia tego roku z Netto do Banków Żywności trafiło ponad 1200 ton żywności o łącznej wartości blisko 7 mln złotych – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska. – W naszych sklepach znajdują się specjalnie oznaczone miejsca, do których trafia żywność z kończącym się terminem przydatności do spożycia – można ją kupić w obniżonych cenach. Od 2 listopada w 150 sklepach wprowadzamy również 50-procentową obniżkę cen na pieczywo z odpieku, obowiązującą po godzinie 20. To ważne działania, obok których stawiamy też na edukację, która pozwoli ograniczyć marnowanie w domach naszych i naszych Klientów.

Artykuły spożywcze, które nie zostały wykorzystane w trakcie warsztatów zostały przekazane Caritas dla potrzebujących.

Kampania „Niemarnowanie to nie wyzwanie” Netto Polska skierowana jest do całych rodzin. Dzieci uznano za ważnego odbiorcę jej przekazów, a ich edukacja jest istotnym elementem edukacji całego społeczeństwa – stąd w kampanii specjalne działania poświęcone najmłodszym. Sieć przedstawia praktyczne porady i wskazówki dotyczące m.in. wspólnego planowania zakupów, posiłków czy przechowywania żywności. Pokazuje, jak w praktyczny sposób uczyć dzieci od najmłodszych lat, by nie marnowały produktów spożywczych. Specjalnie przygotowana w tym celu strona zawiera nie tylko wskazówki, ale także popularne gry i zabawy, takie jak memory, labirynt czy krzyżówki nawiązujące tematyką do problemu marnowania jedzenia. Każdy może pobrać z niej specjalne plansze, by następnie wykorzystać je w domu. Gry zostały zaprojektowane tak, by uczyć podczas wspólnej zabawy. Dzięki temu pozwalają one w praktyczny i przyjemny sposób pokazywać najmłodszym, jak ważne jest niemarnowanie jedzenia i co robić, by go uniknąć.

Partnerem strategicznym warsztatów jest polska firma BranQ – producent opakowań do przechowywania żywności. Strona kampanii „Niemarnowanie to nie wyzwanie” Netto zawierająca liczne wskazówki i porady dotyczące m.in. niemarnowania żywności, segregacji odpadów, a także plansze do edukacyjnych zabaw i gier dla najmłodszych do pobrania dostępna jest TU.

źródło: informacja prasowa