Nestlé wspiera UE w stworzeniu polityki na rzecz lepszej żywności

Aktualności

Nestlé wspiera UE w stworzeniu polityki na rzecz lepszej żywności

23 czerwca 2016

Ponad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów ds. żywienia spotkało się na obchodach 150-lecia Nestlé, które miały miejsce 21 czerwca w Brukseli. Podczas uroczystości dyskutowano o zrównoważonym rozwoju, przyszłości żywienia i zobowiązaniach Nestlé wobec społeczeństwa. Spotkanie było również okazją do przedstawienia stanowiska międzynarodowego koncernu wobec problemów żywieniowych, z którymi boryka się cała Europa.

Podczas uroczystych obchodów 150-lecia swego istnienia Nestlé wyraziło wsparcie dla działania holenderskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, która ma na celu opracowanie ogólnoeuropejskiej polityki żywieniowej. Przyczyni się ona do zwiększenia poziomu inwestycji przemysłu spożywczego w tworzenie zdrowszych produktów. – Obecnie mamy 28 różnych rozwiązań na poziomie krajowym dla tego samego problemu. Zastąpienie ich silnymi, długotrwałymi ramami politycznymi UE stworzy równe warunki konkurencji i zachęci do innowacyjnego podejścia do żywienia. – powiedział Luis Cantarell, Wiceprezes Nestlé odpowiadający za operacje firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (region EMENA).

Luis Cantarell podkreślił również w swoim przemówieniu, że przemysł musi działać już teraz, a nie czekać na zmiany w przepisach. – Prawie 30% populacji Unii Europejskiej jest otyła, co świadczy o tym, że mamy problem i trzeba zrobić więcej niż dotychczas, aby zwalczyć to zjawisko. – powiedział Wiceprezes Nestlé.

W ciągu ostatnich dwóch lat Nestlé zredukowało w swoich produktach zawartość cukru o 8600 ton, sodu o 260 ton i tłuszczów nasyconych – o 440 ton. Spółka planuje w najbliższym czasie ogłosić także swoje nowe zobowiązania w zakresie żywienia i zdrowia.

Podczas konferencji FOOD4TALK mówcy wezwali przemysł spożywczy do wprowadzenia innowacji i produkcji wyrobów spożywczych, które będą przystawać do wymagań życia w XXI wieku, w tym nowych wzorców żywieniowych i zmian demograficznych.

Przykładem firmy, która wychodzi naprzeciw wymaganiom współczesnego społeczeństwa, jest Nestlé, która oprócz odświeżenia istniejącego portfolio żywności i napojów, rozwija również zindywidualizowane produkty odżywcze.

Firma przeprowadza obecnie badania sprawdzające, jak uwarunkowania genetyczne oraz inne czynniki indywidualne wpływają na to, jaki sposób odżywiania działa najlepiej dla danej osoby. – Kolejna generacja produktów żywnościowych oparta jest na nauce i indywidualnych potrzebach. Może to odegrać kluczową rolę w zapobieganiu chorobom. – powiedział Luis Cantarell.