W 2019 r. wartość sprzedaży ciastek Oreo osiągnęła rekordową wartość 3,1 mld USD. Z tej okazji Mondelēz International zaprosił swoich pracowników na całym świecie do wspólnej zabawy, która nawiązuje do rytuału jedzenia Oreo – „Przekręć, Poliż, Zamocz!” (Twist, Lick, Dunk!). Rezultat? Rekord Guinnessa w kategorii „Najwięcej osób moczących ciastka”.
Oreo to dostępne w ponad 100 krajach ciastka i jednocześnie największa marka w portfolio Mondelēz International. Rekordowa sprzedaż w 2019 r. potwierdza jej ogromny sukces i popularność na całym świecie. Taki wynik to prawdziwy powód do świętowania, a Mondelēz International znalazł wyjątkowy sposób, by móc się nim cieszyć z całym zespołem.
30 stycznia o godzinie 8:00 czasu środkowego (CST) rozpoczęło się wyjątkowe, transmitowane na żywo wydarzenie, podczas którego 5 066 pracowników Mondelēz International, reprezentujących 32 kraje, ustanowiło nowy rekord Guinnessa. Kategoria „Najwięcej osób moczących ciastka”. Nawiązuje do rytuału jedzenia Oreo – Przekręć, Poliż, Zamocz. Do wspólnej zabawy dołączył także zespół w warszawskim biurze Mondelez Polska.
– Jesteśmy dumni z rekordowej sprzedaży marki Oreo. To doskonała okazja, żeby wspólnie z pracownikami Mondelēz International na całym świecie świętować ten sukces a przy okazji dobrze się bawić – powiedział Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny Mondelēz International. –Oczekujemy dalszego rozwoju tej marki i mamy nadzieję osiągnąć więcej rekordów w przyszłości.
Oreo to jedna z sześciu należących do Mondelēz International marek, których wartość wynosi ponad miliard dolarów. Wśród nich znajdują się również Milka, Cadbury Dairy Milk, Ritz, Trident i Halls.
Każdego roku sprzedaje się około 34 mld ciastek Oreo, co oznacza 92 mln dziennie. Szacuje się, że od czasu ich premiery w roku 1912, zostało sprzedanych około 500 mld ciastek Oreo.