Polska Izba Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka od lat prowadzi projekty mające na celu edukowanie dzieci i młodzieży nie tylko w zakresie wartości odżywczej i właściwości zdrowotnych mleka, ale i zdrowych nawyków żywieniowych, które powinny być wprowadzane od najmłodszych lat. Jednym z nich była zakończona właśnie kampania pt. „Mamy kota na punkcie mleka”.
Kampania została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleka i była zaadresowana do uczniów w wieku 6-10 lat. To właśnie w tym wieku uczniowie są wprowadzani w świat zasad prawidłowego żywienia, których bardzo istotną częścią jest spożycie mleka i produktów mlecznych.
Program „Mamy kota na punkcie mleka” trwał cały 2020 rok. Wykorzystując technikę nauki przez zabawę zabierał dzieci w krainę mleka, gdzie czekała na nie przygoda z wartościami odżywczymi tego cennego napoju. W ramach kampanii uczestnicy otrzymali materiały edukacyjne, gadżety oraz możliwość udziału w konkursach, w których do wygrania były atrakcyjne nagrody.