Małpka Express zakończyła 2013 r. liczbą 220 sklepów na terenie całego kraju. W tym roku powstanie przynajmniej 180 kolejnych placówek. Sieć planuje rozszerzyć swoją ekspansję również o wschodnie województwa.
Małpka Express otworzyła swój pierwszy sklep 17 marca 2012 r. w Szczecinie – Warzymicach. Pod koniec debiutanckiego roku sieć liczyła 50 placówek. W 2013 r. liczba lokali należących do sieci wzrosła ponad trzykrotnie. W pierwszych latach działalności nowe sklepy powstawały przede wszystkim w zachodnich i centralnych rejonach kraju. Obecnie najwięcej placówek funkcjonuje w województwie śląskim (45), wielkopolskim (33), zachodniopomorskim (31) oraz dolnośląskim (28). Powierzchnia sklepów wynosi od 55 do 95 mkw.
W tym roku spółka planuje rozszerzyć ekspansję o wschodnie województwa, które do tej pory nie znajdowały się w obszarze zainteresowania sieci: – Nasze długoterminowe plany ekspansji zakładają równomierne rozłożenie liczby sklepów w poszczególnych województwach – mówi Maciej Szturemski, Prezes Zarządu spółki Małpka S.A. – W tym roku pierwsze placówki Małpka Express powstaną m.in. w województwie lubelskim, w którym do tej pory nie prowadziliśmy żadnego sklepu.
Małpka Express oferuje asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2 500 indeksów produktowych. Są to m.in.: artykuły spożywcze, słodycze, warzywa i owoce, wędliny, alkohole i wyroby tytoniowe oraz prasa, chemia i kosmetyki. Nabiał, pieczywo czy wyroby cukiernicze pochodzą od regionalnych producentów, aby były świeże i odpowiadały lokalnym upodobaniom mieszkańców.
Wyróżnikiem Małpki Express jest rozbudowany katalog usług, obejmujący m.in. dostępny na terenie sklepu bezpłatny dostęp do Internetu, punkty odbioru sklepu internetowego Merlin.pl czy możliwość zapłacenia rachunków w sieci VIA Moje Rachunki. Każda placówka składa się z sali sprzedaży oraz wyodrębnionej strefy Małpka Cafe, pełniącej funkcję nowoczesnej mini-kawiarni.