Sieć dyskontów Lidl w 11 sklepach rozpoczęła testową sprzedaż prasy. Na razie nie wiadomo, czy gazety na stałe zagoszczą w jej ofercie. – Jeśli sieci będą konkurować ze sobą, dystrybutorzy mogą uzyskać lepsze warunki dla prasy – komentuje Zbigniew Benbenek, wiceprezes Izby Wydawców Prasy.
W wybranych sklepach sieci można kupić m.in. tygodniki: „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Tygodnik Powszechny”, „Sieci” i „Angora”, magazyn „CD-Action”, miesięczniki: „Twój Styl”, „Zwierciadło”, „Elle” a także tytuły dla dzieci.
Do pomysłu pozytywnie odnoszą się członkowie Izby Wydawców Prasy. – Im więcej sieci będzie sprzedawać prasę, tym lepiej – mówi Zbigniew Benbenek, wiceprezes IWP i przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. – Lidl, podobnie jak Żabka, to jest nadzieja dla prasy. W tym trudnym okresie to pozytywna informacja – podkreśla.
Z nadzieją na testy patrzy też Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. – Będziemy chcieli się z nimi skontaktować. Skoro myślą o prasie, to dlaczego nie o lokalnej? – mówi prezes SGL Ryszard Pajura.
Prasę sprzedaje też sieć Biedronka. W czerwcu w 160 sklepach w południowej i wschodniej Polsce rozpoczęto pilotażową sprzedaż czterech tygodników lokalnych („Tygodnika Zamojskiego”, „Tygodnika Podhalańskiego”, „Tygodnika Siedleckiego” i „Nowin Raciborskich”). Pilotaż miał trwać do końca sierpnia, ale tytuły w dalszym ciągu znajdują się w ofercie dyskontu. Biedronka na razie nie informuje o wynikach testów.