Koral, polski producent lodów, w nowym sezonie przygotował prawdziwą niespodziankę dla swoich konsumentów. Wspólnie z najpopularniejszymi w Polsce Youtuberami, prowadzącymi kanał „Ekipa”, stworzył sorbetową linię lodów pod tą samą nazwą, która właśnie miała swoją premierę na kanale lidera Ekipy – Friza.
Internetem rządzi Ekipa
Młodsze pokolenie Polaków doskonale wie, że Internetem rządzi teraz „Ekipa”. Jest to cykl oryginalnych materiałów wideo na platformie YouTube, które nieustannie biją kolejne rekordy popularności. Ekipa Friza, to grupa czołowych polskich Youtuberów założona w 2018 r. przez najpopularniejszego przedstawiciela tej branży – Karola Friza Wiśniewskiego. Początkowo Friz nagrywał filmy związane z tematyką gier, a obecnie jego kanał z lifestylowymi filmami śledzi ponad 4 miliony subskrybentów. Filmy, które pojawiają się na jego kanale osiągają zawrotną liczbę wyświetleń – nawet ponad 50 milionów, a na Instagramie obserwuje go ponad 2,5 miliona internautów. Już teraz cała grupa z sukcesem sprzedaje swoją oryginalną kolekcję odzieży i gadżetów.
Wystrzałowe lody
Pomysł marki Koral na współpracę z Frizem oraz Ekipą zrodził się już 2 lata temu i został zainicjowany przez szefostwo firmy, a w 2020 r. rozpoczęto konkretne rozmowy. – Koral od zawsze stara się być innowacyjną marką, a naszą główną grupą konsumentów są dzieci i młodzież. Stąd pomysł, aby być jeszcze bliżej ich potrzeb oraz oczekiwań. Początkowo nasza współpraca z Ekipą miała polegać na nieszablonowych działaniach, ale strcite promujących lody z naszego asortymentu. Jednak podczas naszych wspólnych spotkań i rozmów szybko zrodziła się kolokwialnie mówiąc bardzo pozytywna „chemia” i postanowiliśmy rozszerzać nasz pierwotny plan i opracować niepowtarzalne lody, które stworzymy razem, aby Friz i jego ekipa już całkowicie utożsamiali się z produktem jaki sygnują, byli do niego totalnie przekonani i autentyczni w jego promocji, bo autentyczność dla obu stron była i jest kwestią kluczową – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu firmy Koral.
Nowy produkt stworzony w kooperacji Koral i Ekipa to wystrzałowe lody sorbetowe o nazwie „Ekipa” w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem. – Z żartobliwego pomysłu stworzyliśmy pierwsze w Polsce lody we współpracy z najpopularniejszymi Youtuberami. Warto podkreślić, że nie narzucaliśmy im gotowego produktu. Ekipa była mocno zaangażowana na każdym etapie jego tworzenia – od kompozycji smakowej po formę i same opakowanie. Połączyliśmy siły, każdy robi to na czym zna się najlepiej i uzyskaliśmy klasyczny efekt synergii – my byliśmy ekspertami w całej technologii, a Friz i jego ekipa specjalistami w wirtualnym świecie – dodaje Piotr Gąsiorowski.
Lody Ekipa będą szeroko promowane przez Friza i członków „Ekipy” we wszystkich kanałach social media. Planowana jest także kampania w tv oraz radio, a także szeroko zakrojona reklama displayowa.
Nieprawdopodobny popyt na lody Ekipa, zwłaszcza ze strony dzieci i młodzieży, niejako „zmusił” firmę Koral do uruchomienia dodatkowej linii, która już od przyszłego tygodnia wydatnie zwiększy moce produkcyjne. Szał na lody „Ekipa” przerósł najśmielsze oczekiwania – lody sprzedają się co najmniej 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii firmy. Koral posiada zamówienia już na miesiąc do przodu, a mamy dopiero kwiecień, pogoda wciąż daleka od oczekiwań, a sam sezon lodowy dopiero się rozkręca.
Zamówienia lawinowo napływają z całej polski, zarówno ze strony handlu nowoczesnego (sieci handlowych) jak i rynku tradycyjnego, czyli niezależnych punktów sprzedaży, więc bardzo sprawnie nastąpi także zasadnicze poszerzenie sieci dystrybucji, które na pewno będzie wymiernie skutkowało zwiększeniem dostępności tych lodów w całej Polsce.