Kompania Piwowarska po raz piąty rekrutuje do Kompanii Innowacji. Ten program stażowy to dla studentów i absolwentów szansa na rozpoczęcie pracy u lidera branży piwowarskiej, przy największych projektach na polskim rynku. Piąta edycja konkursu odbędzie się w odświeżonej formule. Zakłada opracowanie indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego ze stażystów oraz przygotowanie ich do objęcia docelowo stanowisk w Kompanii Piwowarskiej.
Konkurs „Kompania Innowacji”, organizowany od 2010 r., w tej edycji nieco zmienił swoje zasady. Do programu wciąż mogą zgłaszać się studenci i absolwenci, którzy nie ukończyli 26 lat, jednak oczekiwania organizatorów są w tym roku bardziej sprecyzowane. Największe szanse na wygraną mają osoby, które wykażą się innowacyjnością, nowatorskim spojrzeniem na firmę i jej produkty oraz będą chciały podjąć się zupełnie nowych wyzwań w dziale marketingu, marketingu klienckiego lub sprzedaży. Dodatkowo powinny być szczególnie zmotywowane do rozpoczęcia kariery w szeregach Kompanii Piwowarskiej. Trzech laureatów konkursu otrzyma ośmiomiesięczny płatny staż oraz wsparcie opiekuna i mentora z poziomu Executive. W nowej formule program przewiduje opracowanie indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego ze stażystów, a także przygotowanie laureatów Kompanii Innowacji do objęcia docelowo stanowisk w Kompanii Piwowarskiej.
– Tegoroczna edycja konkursu jest wyjątkowo atrakcyjna, gdyż nie tylko wydłużyliśmy staże do 8 miesięcy, ale także zapewnimy laureatom bardzo mocne wsparcie. Dzięki indywidualnej ścieżce każdy z nich będzie rozwijać pod okiem mentora i zdobyć w praktyce solidne kompetencje zawodowe oraz osobiste. Liczymy na to, że zmieniona formuła konkursu zaowocuje jeszcze większą niż w latach ubiegłych liczbą zgłoszeń – mówi Agata Lubiatowska-Henkiel, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej.
W tym roku należy przygotować projekt na jeden z poniższych tematów:
- t
- Zaproponuj pomysł oraz jego rozwinięcie w postaci kampanii reklamowej na komunikację marketingową marki Tyskie w kontekście Świąt Bożego Narodzenia. Weź pod uwagę różne punkty styku z konsumentem oraz poprzyj swoje pomysły argumentami i analizą.
- Zaplanuj dystrybucję sprzedażową produktu z segmentu mainstream, który jest letnim wariantem piwa z lemoniadą.
- Zaproponuj model kalkulacji kosztów w łańcuchu logistycznym Kompanii Piwowarskiej.
- W oparciu o ogólnie dostępne dane spróbuj odpowiedzieć na pytanie, jak Twoim zdaniem piwo będzie się rozwijało w przyszłości? Zależy nam na prognozie zmian w ciągu najbliższych 10 lat. W oparciu o wizyty sklepowe napisz, co piwo powinno zmienić w swoim wizerunku w sklepie, żeby stać się bardziej atrakcyjne dla konsumentów.
t
t
t
Szczegółowy opis zadań i regulamin konkursu znajdują się na stronie kp.pl w zakładce „Kariera w KP”. Prace wraz z CV należy nadsyłać do 31 maja 2014 roku na adres mailowy: konkurs_innowacji@kp.sabmiller.com lub stacjonarny: Kompania Piwowarska, ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań z dopiskiem KOMPANIA INNOWACJI.
Autorzy najlepszych prac zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne w czerwcu, a następnie w biurze głównym KP w Warszawie odbędzie się finał, w trakcie którego młodzi ludzie zaprezentują swoje projekty i zostaną ogłoszone wyniki. Staże rozpoczną się w lipcu, jednak w uzasadnionych przypadkach możliwe jest ustalenie indywidualnego terminu.
Staż przepustką do kariery
Warto wyróżnić się swoim pomysłem i dobrze zaprezentować podczas rozmowy rekrutacyjnej i Assessment Center. Wśród pracowników KP są bowiem nie tylko laureaci Kompanii Innowacji, ale także finaliści, którzy nie wygrali stażu, jednak swoimi projektami i postawą wywarli tak duże wrażenie na jurorach, że zostali zatrudnieni w drodze rekrutacji. Stażyści bardzo chwalą sobie pracę w KP:
– Konkurs był dla mnie doskonałą okazją do zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom z branży. Wygrana otworzyła przede mną szansę na budowanie swojej kariery zawodowej w strukturach dużej i cenionej firmy. Będąc częścią zespołu złożonego z wysokiej klasy specjalistów, mogę wiele się nauczyć i zdobywam cenne doświadczenie – mówi Ewelina Masiarz, laureatka poprzedniej edycji, która wygrała staż w zespole Brand Marketingu Książęce. – Polecam wszystkim młodym osobom udział w Kompanii Innowacji. Bądźcie kreatywni i nie bójcie się odważnych i niestandardowych propozycji. Jednocześnie pamiętajcie, by trzymały się one realiów biznesowych. Trzymam za was kciuki!