Kaufland wypowiada wojnę plastikom

Aktualności

Kaufland wypowiada wojnę plastikom

Walka z plastikowymi opakowaniami jest coraz częściej poruszanym tematem w polityce oraz w społeczeństwie. Handel detaliczny odgrywa tutaj kluczową rolę. Kaufland będąc tego świadomym podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia i produkcji opakowań z tworzyw sztucznych.

Grupa Schwarz, do której obok Kauflandu należy Lidl, wystartowała z kompleksową i szeroką kampanią poświęconą ograniczeniu używania plastikowych opakowań, zwiększeniu liczby opakowań biodegradowalnych i stosowaniu opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tych założeń we wszystkich krajach, w których działa Kaufland, zużycie tworzyw sztucznych zostanie zredukowane przynajmniej o 20%, 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi, a do końca 2019 r. wybrane artykuły z tworzyw sztucznych zostaną wycofane.

Ogólne zużycie opakowań zostanie znacznie zredukowane lub ograniczone tam gdzie to możliwe, w całej sieci Kaufland. Do artykułów, które pod koniec 2019 r. zostaną wycofane, należą np. patyczki do uszu z tworzyw sztucznych. We wszystkich krajach zostaną one zastąpione rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. To samo dotyczy plastikowych słomek oraz jednorazowych naczyń marek własnych. W przypadku tych ostatnich, obok przyjaznych środowisku tekturowych naczyń, w asortymencie pojawi się więcej naczyń wielokrotnego użytku.  

Poza konkretnymi rozwiązaniami, Kaufland zamierza także prowadzić działania informacyjne, aby zwrócić uwagę najbliższego otoczenia na zjawisko recyklingu i odpadów. Działania te zostały zapoczątkowane umieszczeniem w sklepach kontenerów, do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, a w punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.