Jubileuszowa gala Chaty Polskiej

Franczyza

Jubileuszowa gala Chaty Polskiej

24 października 2022

Chata Polska świętuje jubileusz 25-lecia, ale nie spoczywa na laurach: wprowadza nowe logo, nowocześniejszy wystrój sklepów i nowy, atrakcyjny asortyment.

Po 25 latach działania na polskim rynku Chata Polska – sieć marketów spożywczych, zdecydowała się na zmianę logo. Na sklepach zaczną stopniowo pojawiać się nowe szyldy: nowocześniejsze, lżejsze, za to bez charakterystycznej łowiczanki w pasiastej spódnicy. Odświeżone logo zachowa dotychczasową kolorystykę zaczerpniętą z tradycyjnego stroju łowickiego. Znane kolory pojawią się na nowoczesnych kształtach nawiązujących do markiz na straganach czy sklepach.

Niezmienne wartości marki

Rebranding jest nową interpretacją tradycyjnych wartości marki: jakości polskiej żywności tradycyjnej, jej świeżości, pochodzenia od lokalnych producentów i dostawców oraz tradycyjnej, naznaczonej bliskością formy kontaktu i obsługi klienta.

– Rynek nieustannie się rozwija, a my rozwijamy się wraz z nim. Zależy nam jednak na kontynuacji tych wartości, które są ważne dla naszych klientów, z których sieć wyrosła i na których oparła swój rozwój – mówi Robert Siemiński, Prezes Zarządu Chaty Polskiej. – Spodziewam się, że nowy branding i remodelling sklepów zapewni nam w najbliższych latach dalszy wzrost.

Odświeżenie marki zostało poprzedzone analizą zmian w trybie życia polskich rodzin i młodszego pokolenia. Rebranding Chaty Polskiej opracowała jedna z najbardziej uznanych agencji – TouchIdeas. Chata Polska spodziewa się, że modernizacja przyciągnie do sklepów kolejne pokolenie konsumentów.

Marka atrakcyjna dla młodych konsumentów

– Młodzi klienci wymagają nowego języka, nowych sposobów komunikacji, również wizualnej. Odświeżone logo, lekki i nowoczesny design to sposób, w jaki marka chce powiedzieć młodszym konsumentom, że posiada ofertę właśnie dla nich – mówi Maciej Mitoraj, dyrektor ds. komercyjnych, odpowiedzialny w firmie za rebranding i tzw. remodelling. – Zmieniają się kody wizualne towarzyszące zdrowej, lokalnej, wartościowej żywności, ale jest ona dla konsumenta ważniejsza niż kiedykolwiek. W czasie, w którym sieć powstawała takim kodem była ludowość, teraz jest nim prostota, czystość i przejrzystość brandingu – mówi Maciej Mitoraj.

Rozwój asortymentu

Wprowadzeniu odświeżonego logo firmy towarzyszyć będzie remodelling, a więc reorganizacja sal sprzedaży, bardziej efektywna ekspozycja towarów, a także szereg innowacji technologicznych umożliwiających optymalizację zużycia energii oraz zwiększenie wygody zakupów poprzez m.in. wprowadzenie kas samoobsługowych.

Elementem ewolucji będzie także rozwój asortymentu. Już teraz obok polskich, lokalnych produktów, na półkach znaleźć można oryginalne produkty z różnych regionów świata, np. makarony i przetwory prosto z Toskanii. Śledząc zmiany w trybie życia polskich rodzin i młodszego pokolenia Chata Polska wprowadza też ofertę dań gotowych własnej produkcji. Do firmy należy rodzinna manufaktura cateringowa ABC Kuchni, która codziennie dostarcza do wybranych sklepów świeże dania najwyższej jakości. Naturalne, bez sztucznych dodatków, Dania z ABC Kuchni można kupić na wynos dla całej rodziny, a pojedyncze, gotowe porcje zabrać np. do pracy, na piknik, wyjazd czy na uczelnię. Istotną częścią oferty jest świeże pieczywo z własnej Piekarni Maciejewski.

– Sklepy Chaty Polskiej ze względu na swój asortyment, lokalizację i rozmiar są idealnym miejscem na codzienne zakupy dla całej rodziny, która nie chce być ograniczana do zunifikowanego, relatywnie wąskiego asortymentu oferowanego przez dyskonty, ani skazywana na przemierzanie z koszykiem wielkopowierzchniowych hipermarketów – mówi Joanna Bytner, dyrektor zarządzająca Chaty Polskiej. – Chcemy, żeby także kolejne pokolenia konsumentów znalazły w naszej sieci ofertę, której szukają.

25 lat konsekwentnego budowania siły marki

Odświeżony branding to pierwszy etap zmian. Marka planuje rozpocząć remodelling swoich sklepów już w pierwszym kwartale 2023 r. Zmiana nieprzypadkowo zbiegła się z jubileuszem 25-lecia istniejącej od 1997 roku sieci, która dzisiaj składa się z 370 sklepów działających w siedmiu województwach zachodniej i północnej Polski.

– Ogłaszając program odświeżenia marki pragniemy wysłać sygnał o woli dalszego rozwoju naszej sieci – mówi Joanna Bytner. – Podstawą naszego rozwoju od lat jest wsłuchiwanie się w głosy klientów, bezkompromisowa troska o jakość i budowanie trwałych relacji wewnątrz sieci, a także z producentami i konsumentami zgodnie z duchem win-win-win.

W sklepach Chaty Polskiej codzienne zakupy robi 3,5 mln osób ceniących sobie wysoką jakość polskiej żywności tradycyjnej: świeżej, pochodzącej od lokalnych producentów i dostawców. Firma doceniana jest przez swoich klientów przede wszystkim za świeże owoce i warzywa, znakomite pieczywo oraz świeże mięso i wędliny sprzedawane w tradycyjnej formie zza lady.

 

źródło: Chata Polska