Indicator: Finlandia® Vodka najlepiej ocenianą wódką przez Polaków

Aktualności

Indicator: Finlandia® Vodka najlepiej ocenianą wódką przez Polaków

21 lutego 2014

Finlandia® Vodka po raz kolejny zdobyła pozycję lidera pod względem ocen konsumentów. Według badań przeprowadzonych w 2013 r. przez Centrum Badań Marketingowych Indicator, okazała się w świadomości konsumentów najbardziej zbliżona do ideału. Jeden z dwóch najmocniejszych brandów w portfolio Brown-Forman, został najwyżej oceniony we wszystkich kategoriach spośród wszystkich analizowanych marek wódek.

Według badań zrealizowanych przez Centrum Badań Marketingowych Indicator w 2013 r. zdecydowanie najbardziej znanymi napojami alkoholowymi były wódki czyste i białe gatunkowe . W kategorii tej, w największym stopniu zakorzenionej w świadomości konsumentów, za najbardziej popularną została uznana Finlandia® Vodka.

Na postrzeganie marek w przeprowadzanych badaniach wódek największy wpływ ma pięć czynników: smak, jakość, atrakcyjność opakowania, prestiż oraz cena. Finlandia® Vodka po raz kolejny utrzymała pozycję lidera pod względem uznania konsumentów. W 2013 r. została najwyższej oceniona spośród wszystkich analizowanych marek wódek we wszystkich kategoriach.

– Kolejny rok z rzędu Finlandia® Vodka oceniana jest najwyżej w testach atrakcyjności, co więcej tym razem we wszystkich badanych kategoriach. Zdaniem Polaków jest ona od lat najbliższa ideałowi, spośród wszystkich testowanych wódek. Taki wynik cieszy nas tym bardziej, że najczęściej spożywane marki są również najchętniej rekomendowane przez respondentów. Są one polecane głównie przyjaciołom, znajomym a także członkom rodziny ze względu na wysoką jakość oraz dobry smak. – podkreśla Katarzyna Obuchowicz, Marketing Director w Brown-Forman Polska.

Według badań Polacy najchętniej spożywają alkohol w towarzystwie przyjaciół i znajomych, w drugiej kolejności – w gronie rodzinnym. Spożywanie alkoholi ma w Polsce nadal charakter głównie prywatny. Polacy najczęściej deklarowali spożywanie alkoholi we własnych domach bądź w domach rodziny lub znajomych. Gotowe drinki niskoprocentowe konsumenci chętniej niż pozostałe rodzaje alkoholi spożywali na świeżym powietrzu.

Tajemnicą najwyższej jakości oraz smaku Finlandia® Vodka od zawsze są jej naturalne składniki. Niezrównana jakość wynika z użycia krystalicznie czystej wody, naturalnie filtrowanej przez morenę polodowcową, najlepszego, sześciorzędowego jęczmienia, dojrzewającego w ciepłych promieniach Północnego Słońca oraz dwustustopniowego procesu destylacji, przeprowadzanego w jednej najbardziej zaawansowanych technologicznie gorzelni na świecie. Finlandia® Vodka w swoim portfolio posiada również szeroki wachlarz wariantów smakowych: Finlandia® Lime Vodka, Finlandia® Grapefruit Vodka, Finlandia® Mango Vodka, Finlandia® Cranberry Vodka, Finlandia® Blackurrant Vodka, Finlandia® Redberry Vodka oraz Finlandia® Spices Vodka. Produkty z rodziny Finlandia® Vodka niezmiennie cieszą się doskonałą reputacją, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia, przyznawane zarówno w konkursach międzynarodowych, jak i krajowych.

*Źródło danych: Zwyczaje i zachowania klientów na rynku napojów alkoholowych w 2013 roku. Badanie realizowane przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR w 2013 roku, na grupie 1000 dorosłych Polaków.