Henkel startuje z kampanią „Różowy Patrol powered by Gliss”

Aktualności

Henkel startuje z kampanią „Różowy Patrol powered by Gliss”

05 września 2024

Ruszyła kolejna odsłona kampanii z udziałem certyfikowanych Ambasadorek projektu „Różowy Patrol” Fundacji Onkocafe – Razem lepiej we współpracy z marką Gliss. Jej celem jest dotarcie do Polek z informacją o konieczności regularnego samobadania i korzystania z takich badań profilaktycznych jak USG i mammografia. Wśród twarzy kampanii znalazła się Małgorzata Rozenek – Majdan, certyfikowana Ambasadorka projektu „Różowy Patrol powered by Gliss”. 

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet nowotwór, niestety w większości przypadków wykrywany zbyt późno. Według ekspertów rokowania byłyby dla pacjentek korzystniejsze, gdyby regularnie poddawały się samobadaniu i korzystały z mammografii czy USG piersi. Wczesne wykrywanie zmian nowotworowych jest niezwykle istotne, ponieważ gwarantuje wyleczalność nawet w 95% przypadków*.

W odpowiedzi na te wyzwania rozpoczęto kolejną edycję kampanii „Różowy Patrol powered by Gliss” z udziałem certyfikowanych Ambasadorek m.in.: Agaty Bińkowskiej, Anny Krok, Małgorzaty Rozenek-Majdan, Wiesławy Rybickiej, Katarzyny Tyrajskiej i Małgorzaty Witkowskiej. Ambasadorki na co dzień spotykają się z setkami kobiet i edukują na fantomach, jak powinno wyglądać samobadanie piersi. Zachęcają do korzystania z badań profilaktycznych i wspierają kobiety w dotarciu do odpowiednich placówek medycznych w regionach, w razie wykrycia niepokojących zmian. Ich działania sprawiają, że coraz więcej Polek zyskuje szansę na wczesne wykrycie raka piersi.

Kampania wykorzystuje zarówno formaty video, jak i statyczne. Planowane działania obejmują pre-rolle na YouTube, kampanię w Meta oraz na stronach portali wydawnictw Agora i Burda Media Polska, kierujących do odświeżonej strony projektu www.rozowypatrol.pl. Znajduje się

tam baza wiedzy na temat profilaktyki raka piersi, szczegółowa instrukcja samobadania, mapa miejsc, w których działają Różowe Patrole, terminy bieżących spotkań oraz informacje, gdzie zgłaszać się w razie wykrycia zmian.

Za strategię, kreację i wdrożenie projektu odpowiada agencja Advalue, za zakup mediów dom mediowy Spark Foundry, a za komunikację w mediach Solski Communications.

Różowy Patrol nabiera rozpędu

Od kilku miesięcy w Polsce pojawia się coraz więcej Różowych Patroli. Obecnie jest ich ponad 60, z czego tylko w okresie od października 2023 do czerwca 2024 uruchomiono 26 klubów “Różowego Patrolu powered by Gliss”. W tym samym czasie przeszkolono  ponad 178 Ambasadorek (od początku projektu jest to ponad 300 kobiet), docierając tym samym do około 10 000 osób i zwiększając świadomość na temat profilaktyki raka piersi.

Współpraca z marką Gliss z firmy Henkel oraz zaangażowanie Małgorzaty Rozenek-Majdan w kampanię jako certyfikowanej Ambasadorki projektu przyczyniły się do rozszerzenia zasięgu działań. Dzięki kampanii inicjatywa otrzymała nowy wizerunek oraz szeroką komunikację, co stanowi bazę do dalszych działań i rozbudowy sieci Ambasadorek. Misją Różowego Patrolu jest dotarcie do każdej kobiety w Polsce.

*Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.

źródło: Henkel
oprac.: red.