Henkel Polska wśród laureatów prestiżowej nagrody „Dobroczyńca Roku”

Producenci

Henkel Polska wśród laureatów prestiżowej nagrody „Dobroczyńca Roku”

Henkel Polska znalazł się wśród firm nagrodzonych za wyjątkowe projekty prospołeczne w konkursie o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Kapituła konkursu wraz z ekspertami wyróżniła Henkla za projekt „Różowy Patrol powered by Gliss” realizowany we współpracy z Fundacją OnkoCafe – Razem Lepiej, który promuje profilaktykę raka piersi wśród kobiet metodą samobadania. Nagrodę podczas uroczystej gali wieńczącej konkurs odebrała Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka działu Henkel Consumer Brands, która od niedawna jest też certyfikowaną Ambasadorką Różowego Patrolu.

Kapituła konkursu „Dobroczyńca Roku”, organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce już po raz 27., przyznała  swoje prestiżowe wyróżnienia. W konkursie doceniane są osiągnięcia firm reprezentujących najwyższe standardy w obszarze CSR i charakteryzujących się zaangażowaniem w projekty społeczne, które wykraczają poza przekazywanie środków finansowych.

Nagrodzony projekt Henkla

Henkel Polska został w tym roku nagrodzony w kategorii „Zdrowy tryb życia” za wkład w upowszechnianie w Polsce działań profilaktycznych w obszarze raka piersi u kobiet (szczególnie na terenach, gdzie obserwuje się bardzo niską zgłaszalność na badania przesiewowe). Marka Gliss połączyła siły z Fundacją OnkoCafe-Razem Lepiej, od trzech lat tworzącą Kluby Ambasadorek „Różowego Patrolu”, które łączą, edukują i motywują do badań profilaktycznych kobiety w różnym wieku.

W Polsce kobiety nie badają się regularnie (poniżej 30%* wskaźnik korzystania z programu badań przesiewowych. A wczesne wykrywanie zmian nowotworowych ma ogromne znaczenie, gdyż może przynieść wyleczalność nawet w 95% przypadków.** Ideą projektu jest budowanie społecznej sieci aktywnych, zaangażowanych kobiet, które w swoich lokalnych społecznościach edukują inne kobiety nt. profilaktyki nowotworów oraz udzielają im wsparcia po ewentualnej diagnozie. Ambasadorki Różowego Patrolu organizują bezpośrednie spotkania z kobietami, szkolą je z samobadania piersi na fantomie, informują nt. przysługujących świadczeń oraz ścieżek leczenia. Nowe kluby otwierane są tam, gdzie zgłaszalność do programów przesiewowych jest najniższa, a ideą jest pokrycie siecią całej Polski. Obecnie w ramach 60 klubów działa ponad 300 ambasadorek „Różowych Patroli powered by Gliss”, które w czasie ostatnich sześciu miesięcy dotarły bezpośrednio do ponad 7 000 kobiet i mężczyzn.

– Nagroda w tym konkursie to dla nas szczególne wyróżnienie. O projekcie „Różowy Patrol powered by Gliss” myślimy długofalowo i mamy ambicję, by doprowadzić do realnej zmiany i poprawić obecne statystki. Jesteśmy dumni, że możemy być jego częścią. Chcemy, by kobiety w całej Polsce miały możliwość zdobycia wiedzy na temat znaczenia wczesnej diagnozy i metod samobadania w profilaktyce nowotworowej, a także by nauczyły się, jak kontrolować stan własnego zdrowia. Marka Gliss jest od dawna zaangażowana w kwestie bliskie kobietom – cieszymy się, że możemy przyczyniać się do budowania silnej wspólnoty zapewniającej wsparcie w tak ważnej sprawie – powiedziała Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, od niedawna także certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu, podczas gali wręczenia nagród, która odbyła się w Hotelu Marriott.

*Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.

** Dane dotyczące realizacji programów profilaktycznych według stanu na dzień 1.04.2024 r.

źródło: Henkel Polska
oprac.: red.