Nowoczesne narzędzie do zarządzania placówką handlową będzie dostępne dla około 12 tysięcy sklepów. Otrzymają one m.in. system automatyzujący procesy sprzedażowe, szeroką ofertę promocji producentów oraz aplikację mobilną dla konsumentów „Moje Sklepy”. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie wspierające zarówno detalistów, jak i dostawców. Zakończenie integracji systemów planowane jest na koniec I kw. 2025 roku.
Integracja technologiczna narzędzi M/platform i EuroPlatform to odpowiedź Grupy Eurocash na wyzwania, jakie niesie dynamicznie zmieniający się rynek handlu detalicznego. Nowe zintegrowane rozwiązanie wesprze zarówno partnerów sieciowych, jak i niezależnych detalistów. Otrzymają oni dostęp do narzędzia, które połączy nowoczesne systemy kasowe z panelem detalisty, atrakcyjnymi promocjami organizowanymi przez producentów oraz aplikacją mobilną „Moje Sklepy”.
– Transformacja cyfrowa wspierająca handel niezależny jest ważnym elementem naszej strategii biznesowej. Od dwóch lat intensywnie pracujemy, by narzędzia takie jak EuroPlatform dawały lokalnym sklepom szansę skutecznego rozwoju w kierunku nowoczesnych sklepów, odpowiadając tym samym na potrzeby konsumentów. Integracja z M/platform to bardzo ważny krok w realizacji tej misji – to nie tylko inwestycja w technologię, ale przede wszystkim w przyszłość niezależnego handlu, który stanowi fundament polskiego rynku detalicznego – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.
Digitalizacja handlu niezależnego
Innowacje technologiczne w EuroPlatform umożliwiają sklepom efektywne zarządzanie procesami sprzedażowymi, automatyzację promocji oraz komunikację z klientami, co zwiększa ich konkurencyjność wobec dużych sieci handlowych. Dzięki temu narzędzie staje się elastycznym rozwiązaniem dopasowanym do potrzeb różnorodnych formatów handlu detalicznego, wspierając wysiłek detalistów związany z przyciąganiem konsumentów do lokalnych sklepów.
– Obecne warunki gospodarcze są wymagające, a my walczymy nie tylko o nasze sieci partnerskie, ale o przyszłość całego rynku niezależnego. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu doskonale rozumiemy potrzeby sklepów niezależnych, dlatego chcemy aktywnie wspierać oraz modernizować ten segment. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa digitalizacja, która umożliwia detalistom skuteczne dostosowanie do zmieniających się oczekiwań konsumentów, a także utrzymanie konkurencyjności na rynku. To kolejny krok Grupy Eurocash w budowaniu silnego, zrównoważonego rynku detalicznego, który łączy tradycję z nowoczesnością – podkreśla Dominik Kasperek, Dyrektor Generalny Eurocash Sieci Partnerskich.
Korzyści dla detalistów i producentów
EuroPlatform integruje działania detalistów i dostawców, umożliwiając im wspólne budowanie wartości dla klientów końcowych. Nowa platforma zwiększa efektywność egzekucji promocji oraz pozwala producentom docierać do szerokiej bazy placówek handlu niezależnego. Możliwość połączenia działań promocyjnych z aplikacją mobilną i systemami kasowymi zwiększa zasięg kampanii, czyniąc je bardziej widocznymi i efektywnymi.
– Dodatkową korzyścią dla producentów jest dostęp do obszernego repozytorium zagregowanych danych. Ich analiza daje producentom szansę na dobranie najskuteczniejszych działań w naszych sklepach: lepsze adresowanie potrzeb konsumentów, trafniejsze rekomendacje asortymentowe, inwestowanie w odprzedaż w sposób bardziej przemyślany i skuteczny. Te działania bezpośrednio przekładają się na wzrost udziałów rynkowych poszczególnych marek, wzmacniając ich pozycję na rynku – dodaje Anna Białobrzeska, Sales Manager, Innowacyjna Platforma Handlu.
12 tys. POS na koniec I kw. 2025 r.
Grupa Eurocash, za pośrednictwem Innowacyjnej Platformy Handlu, obsługuje i rozwija ofertę komercyjną od 1 kwietnia 2024 r. Pierwszy, najważniejszy etap migracji technologicznej klientów zakończył się wraz z końcem 2024 roku, a cały proces ma potrwać do końca I kw. 2025 roku. Migracja technologiczna obejmie około 6 tys. sklepów, które dołączą do obecnych użytkowników EuroPlatform, tworząc zintegrowaną sieć nawet 12 tys. punktów sprzedaży. Docelowo narzędzie rozszerzy swój zakres, udostępniając swoje funkcjonalności dla wszystkich sklepów niezależnych na polskim rynku.
źródło: Grupa Eurocash
oprac.: K. Walkowiak