Galerie handlowe zyskały klientów

Aktualności

Galerie handlowe zyskały klientów

Z badania przeprowadzonego przez Retail Institute wynika, że galerie handlowe były w okresie przedświątecznym odwiedzane częściej niż w poprzednim roku. Dużo zyskały te położone na obrzeżach miast oraz te,  w których dominuje oferta spożywcza.

Instytut przeanalizował wyniki odwiedzalności ponad 100 centrów handlowych w trzech przedświątecznych tygodniach, tj. w okresie między 20 listopada a 17 grudnia włącznie. W badaniu uwzględniono 3 podstawowe kryteria mające wpływ na wyniki obiektów handlowych: wielkości, lokalizację oraz typ. To ostatnie kryterium pozwala rozróżnić centra, w przypadku których głównym motywem odwiedzin jest oferta spożywcza (super/ hipermarkety) lub bogata oferta modowo-usługową.

Tylko w ostatni weekend centra handlowe biorące udział w badaniu Retail Institute odwiedziło 3,8 miliona klientów, czyli o 10 proc. więcej niż rok temu. Wielu zarządców centrów handlowych, aby zwiększyć komfort przedświątecznych zakupów, wydłużyło czas pracy galerii handlowych oraz stworzyło specjalne miejsca, w których klienci mogą odpocząć i zrelaksować się, wysłuchać kolęd czy spróbować regionalnych specjałów.

Wśród wyników największym zaskoczeniem był bardzo słaby wynik centrów dużych i bardzo dużych czyli tych, mających powyżej 40 000 mkw. powierzchni najmu. Do tych obiektów przyszło włącznie 12,8 proc. mniej klientów niż w analogicznym okresie 2016 r. Wyniki odwiedzalności w tych obiektach są nadal o 40 proc. wyższe niż centrów średniej wielkości.

To co z kolei zaskakuje, to doskonałe wyniki centrów znajdujących się na obrzeżach miast (+12 proc.) oraz tych, mających dominującą rolę operatora spożywczego (+5,6 proc.). Eksperci Instytutu wskazują tu dwa główne powody: prostotę w zaparkowaniu samochodu oraz dużą różnorodność oferty usługowo-handlowej.

Doskonałe wyniki odnotowały też centra małe (5000-19 999 mkw. pow. najmu), które odwiedziło o 13 proc. więcej klientów niż w roku poprzednim oraz centra średnie (20 000 – 39 999 mkw pow. wynajmu) które odnotowały wzrost o 11,25 proc.

Porównując odwiedzalność centrów handlowych od stycznia 2017 r. z analogicznym okresem 2016 r. centra zrzeszone w projektach Retail Institute odwiedziło o 4,6 proc. klientów więcej.

Foto: Pixabay